Permalänk
Medlem

Problem med 2 Hdd's

Nu är det så att jag har lite problem med min burk, här är då problemet=

Om jag ska koppla in min andra interna hdd i datorn så vill inte datorn komma längre än windows7 startas?
Den som sitter i är helt felfri.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu får du nog allt förtydliga - ditt Windows startar, eller inte? Troligen beror ditt problem på boot-ordning i BIOS. Ditt BIOS försökte starta från den andra hårddisken.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Är det SATA eller den äldre IDE typen av hårddiskar och hur är de och DVD läsarna kopplade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Nu får du nog allt förtydliga - ditt Windows startar, eller inte? Troligen beror ditt problem på boot-ordning i BIOS. Ditt BIOS försökte starta från den andra hårddisken.

Mitt windows startar inte. Loggan som kommer upp innan det startar fastnar den vid.
Jag bootar från den först hårddisken som jag vill men det vill sig inte, det fastanar när w7 loggan kommer. Jag har 2 st Sata 3.5 diskar och dvd läsare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teo^:

Mitt windows startar inte. Loggan som kommer upp innan det startar fastnar den vid.
Jag bootar från den först hårddisken som jag vill men det vill sig inte, det fastanar när w7 loggan kommer. Jag har 2 st Sata 3.5 diskar och dvd läsare.

Testat att byta fysiska portar på hårddiskarna? Windows blir ibland lite purket om en hårddisk ligger före en annan trots att bootfiler och liknande ligger på den andra.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+