Cosmos börjar bli gammalt & behöver bytas till något mindre

Permalänk
Medlem

Cosmos börjar bli gammalt & behöver bytas till något mindre

Som rubriken lyder så sitter jag idag med ett cooler master cosmos chassie (originalet) och känner att det skulle vara skönt med ett byte, har tittat runt en hel del för att hitta en lämplig kandidat men desto mer jag letar desto mindre säker blir jag på vilket chassie det får bli. Huvudmålet med bytet är att få ett chassie som är grundare på djupet, bättre dämpat och om möjligt bättre kylning. Ett midi tower vore inte helt fel och de kandidater jag sneglat på är som följer:

Fractal Design Arc

Fractal Design R3

Corsair Obsidian 650D

Silverstone FT02B

Nu till det knepiga, Arc har en trevlig layout & kylningsförmåga men riktigt taskig dämpning, R3 är rätt trevligt överlag men gillar inte den fasta hdd bayen i fronten, dessutom har jag redan ett r3 till servern. 650D är fint överlag men dämpning ser inget vidare ut likaså fläktarna avskräcker mig ganska ordentligt då jag alla dar i veckan föredrar 120-140mm istället & så till sist FT02B som är en lite udda fågel som jag gillar designen på väldigt mkt men pga layouten blir lite för djup för att passa in i miljön den ska stå i.

För att göra en lång historia kort så tar jag gärna emot lite tips om ett chassie som inte är för stort och bra dämpat men ändå väl ventilerat, priset är hyffsat ovidkommande till en gräns såklart men säg för sakens skull att 2500sek är någon slags smärtgräns & jag kan tänka mig att handla inom EU om det inte går att få tag i inom sverige.

PS, Noctua D14 måste få plats.

Edit: tråd kan tas bort men om någon vill veta så vart det ett Arc.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::