Eizo Foris FS2332 utrustas med IPS-panel

Permalänk
Melding Plague

Eizo Foris FS2332 utrustas med IPS-panel

Japanska Eizo lanserar en ny modell med IPS-panel och bakgrundsbelysning av LED-typ.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Upphöjd text fungere inte korrekt på mobilsidan. (iPhone 4 med iOS 4.3.3)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Upphöjd text fungere inte korrekt på mobilsidan. (iPhone 4 med iOS 4.3.3)

Kan bara hålla med där X10 med FroYo.
//DuZk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk
Medlem

Varför dessa 16:9-skärmar??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fyfasigen vad ful den var.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

Herre gud vad är det med skräp skärmar som verkar vilja vara små TVs?

Klarar ingen av att tillverka bra skärmar med upplösningar som passar datoranvändare som är inte helt blinda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Herre gud vad är det med skräp skärmar som verkar vilja vara små TVs?

Klarar ingen av att tillverka bra skärmar med upplösningar som passar datoranvändare som är inte helt blinda?

??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Sitter man vid en dator vill man inte ha 16:9 som är standard för en widescreen-tv utan 16:10 som tidigare var mer eller mindre standard för datorskärmar.
1920x1080 (16:9) 1920x1200 (16:10)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Sitter man vid en dator vill man inte ha 16:9 som är standard för en widescreen-tv utan 16:10 som tidigare var mer eller mindre standard för datorskärmar.
1920x1080 (16:9) 1920x1200 (16:10)

tycker du kan byta ut man mot jag. Jag själv gillar 16:9 mer då det är vad filmer kör i.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kan inte mer än instämma. Tycker inte alls att 16:9 passar sig till datorn, föredrar helt klar 16:10. Har själv både-och, men skulle lätt vilja byta upp mig till 2x 16:10-skärmar istället.

Förstår inte heller varför man fortsätter att stanna vid 1920x1080/1920x1200 pixlar, är bara för att inte förvirra fåren(konsumenterna)?

Jag vill ha högre pixeltäthet och högre skärmupplösning, utan att behöva köpa skärmar större än 24"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

tycker du kan byta ut man mot jag. Jag själv gillar 16:9 mer då det är vad filmer kör i.

visst finns det folk som gillar wide-skärmar i 16:9 men för oss som inte i första hand spelar/ser på film i vill oftast inte ha en sådan upplösning.

Lite off topic kanske men hur många filmer är 16:9? Tycker de flesta ändå lämnar en svart kant ovan/under bilder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

visst finns det folk som gillar wide-skärmar i 16:9 men för oss som inte i första hand spelar/ser på film i vill oftast inte ha en sådan upplösning.

Lite off topic kanske men hur många filmer är 16:9? Tycker de flesta ändå lämnar en svart kant ovan/under bilder.

Om du varken vill ha en skärm för spel eller film så är du en mycken liten minoritet.

Permalänk
Medlem

Woho äntligen en till 16:9 Skärm!

16:10 kan ju bara dra någonstans

Skön garanti på den också

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hjälpsam

DAMN, jag hade hoppats på en slimmad design i botten på nya Foris vilket möjliggör att man kan köra några st i pivot.

Men samma design som tidigare, och med IPS är det entaligen inte lika bra spelprestanda som på gamla Foris 2331.

Synd Eizo, hade förhoppningar på denna. Skall bli intressant att se riktiga recensioner från flatpanelshd.com på den sedan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nussse:

Sitter man vid en dator vill man inte ha 16:9 som är standard för en widescreen-tv utan 16:10 som tidigare var mer eller mindre standard för datorskärmar.

Struntprat. Utvecklingen går framåt.

För 10 år sedan tyckte de flesta att 16:10 var för brett för datoranvändande. För 5 år sedan tyckte de flesta att 16:9 var för brett för datoranvändande.

Idag och ännu mer imorgon kommer människor inte vilja ha något annat än 16:9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Varför dessa 16:9-skärmar??

Undrar jag med. Det känns så fånigt med widescreen till datorn. Bra när man kollar film, men totalt värdelöst när man skall surfa/spela. Fler 5:4-skärmar åt folket!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av kol:

Struntprat. Utvecklingen går framåt.

För 10 år sedan tyckte de flesta att 16:10 var för brett för datoranvändande. För 5 år sedan tyckte de flesta att 16:9 var för brett för datoranvändande.

Idag och ännu mer imorgon kommer människor inte vilja ha något annat än 16:9.

Hur tänker du nu? 16:10 är inte bredare än 16:9.

Permalänk
Medlem

Men ergonomin ser ut att vara som på tidigare modell (dvs icke existerande). Synd att man måste lägga ner typ 4-5 papp för att få en skärm som har vettig panel, hdmi och höj och sänk (tänker på Dell U2410).

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Undrar jag med. Det känns så fånigt med widescreen till datorn. Bra när man kollar film, men totalt värdelöst när man skall surfa/spela. Fler 5:4-skärmar åt folket!

Kanske för att du ser väldigt brett med dina ögon? Det känns verkligare om man har ett lite bredare synfält...Se på Eyefinity...48:9

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woodlauncher:

Hur tänker du nu? 16:10 är inte bredare än 16:9.

För 10 år sedan hade alla 4:3 (5:4) skärmar. 16:10 existerade knappt ens. När 16:10 kom klagades det högt och ljudligt om att de var för breda för datoranvändande på liknande sätt som nu vissa klagar på 16:9. Det är inte osannolikt att vi kommer få exakt samma diskussion kring 16:9 vs 21:9 i framtiden.

Eftersom allt material har gått från att vara 4:3 till 16:9 är det inte det minsta märkligt att datorskärmarna följer trenden.

Permalänk
Hjälpsam

Jag har inga problem med 16:9 skärmar när det gäller surf och arbete [Win]+[->] två fönster bredvid varandra, A4 stil på samma skärm. Helt OK.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av xyllian:

Upphöjd text fungere inte korrekt på mobilsidan. (iPhone 4 med iOS 4.3.3)

Fixat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Fixat.

Skickades från m.sweclockers.com

Perfekt, kul att ni är så kvicka på att felsöka och fixa saker !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nussse:

Lite off topic kanske men hur många filmer är 16:9? Tycker de flesta ändå lämnar en svart kant ovan/under bilder.

Ganska ovanligt i filmer vilka normalt sett är ännu bredare. TV-serier är dock i princip alltid i 16:9, iallafall om de är gjorda de senaste 10 åren.

Skrivet av Tobblish:

Om du varken vill ha en skärm för spel eller film så är du en mycken liten minoritet.

Du menar den där ytterst lilla gruppen bestående av kontorsdatorer på företag, skolor och liknande?

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nussse:

visst finns det folk som gillar wide-skärmar i 16:9 men för oss som inte i första hand spelar/ser på film i vill oftast inte ha en sådan upplösning.

Lite off topic kanske men hur många filmer är 16:9? Tycker de flesta ändå lämnar en svart kant ovan/under bilder.

De exklusivaste filmerna kommer naturligtvis i 21:9 format och några kommer i 16:9 men har man en 16:9 skärm så blir det mycket mindre kanter än om man har en 16:10. Bytte nyligen till 16:9 och det var det bästa jag har gjort, spelen görs ju också för 16:9.

Men surfar och och inte bryr sig om film och spel så har naturligtvis 16:10 sina fördelar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beatles-3122:

Ganska ovanligt i filmer vilka normalt sett är ännu bredare. TV-serier är dock i princip alltid i 16:9, iallafall om de är gjorda de senaste 10 åren.

Du menar den där ytterst lilla gruppen bestående av kontorsdatorer på företag, skolor och liknande?

Eftersom 16:9 produkterna har högre upplösning vilket är bra för produktiviteten har det gjort att även de flesta företag och skolor köper in 16:9 numera.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför man inte kan köpa skärmar som är lika slimmade som laptopskärmar till stationära burkar? Fan laptopskärmar har varit 5 mm tunna i 10 år och skärmkanterna är ofta inte så biffiga heller, hade varit riktigt sweet med en 3-skärmssetup med riktigt slimmade skärmar utan köttiga ramar. Kanske t.om går att ta med sig på lan, bara fälla ut lixom.

Permalänk
Medlem

Gillar EIZO som märke men denna skärm var äckligt ful.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av kol:

Eftersom 16:9 produkterna har högre upplösning vilket är bra för produktiviteten har det gjort att även de flesta företag och skolor köper in 16:9 numera.

Jag tror inte riktigt att du läste vad jag kommenterade. Tobblish sa att de som inte främst använder skärmen för att se på film eller spela spel var en mycket liten minoritet.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

23" och 1920x1080, nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"