Permalänk

Xbox 360 e66 error

Hej!

Jag skulle uppdatera mitt xbox 360 och när den har laddat ner uppdateringarna men då står det system error i alla olika språk och det står längst ner E66, och det lyser rött, jag kan spela spel och så, men kan inte uppdatera det bara :/

vet någon ad problemet är?

Obs, har kunnat spela online/live innan tills den här uppdateringen kom,

Mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

grejen är ju att senaste dashboarden flashar om din DVD-läsares firmware när du uppdaterar, så att du får stöd för dom nya XGD3 skivorna. om inte flashningen lyckas antar jag att man får E66.

mitt tips är att du kontaktar microsoft och eventuellt får boxen reparerad/bytt

om du tidigare har modifierat din xbox för att den ska kunna spela backuper, så är det mycket sannolikt anledningen till att du har problem nu.

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

grejen är ju att senaste dashboarden flashar om din DVD-läsares firmware när du uppdaterar, så att du får stöd för dom nya XGD3 skivorna. om inte flashningen lyckas antar jag att man får E66.

mitt tips är att du kontaktar microsoft och eventuellt får boxen reparerad/bytt

om du tidigare har modifierat din xbox för att den ska kunna spela backuper, så är det mycket sannolikt anledningen till att du har problem nu.

Har redan kontaktat dom, men dom säger att jag har modifierat xboxet eller chippat det, men jag har inte gjort det :/

EDIT: Om man köpet ett defekt xbox och tar dvd brännarn då borde det ju funka? För på xbox scene står det ju att det är fel på brännarn.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Testpilot

Lite fel avdelning, visserligen är det Microsoft som tillverkar Xbox men det handlar inte om Windows för det
*Tråd flyttad*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Har redan kontaktat dom, men dom säger att jag har modifierat xboxet eller chippat det, men jag har inte gjort det :/

EDIT: Om man köpet ett defekt xbox och tar dvd brännarn då borde det ju funka? För på xbox scene står det ju att det är fel på brännarn.

Ja då måste du hitta en exakt likadan spelare med samma revision märke och flasha den till samma serialnummer annars blir du live bannad (tror det var så men i allafall samma märke)

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

EDIT: Om man köpet ett defekt xbox och tar dvd brännarn då borde det ju funka? För på xbox scene står det ju att det är fel på brännarn.

Nej, då måste du krångla med nycklarna på läsarna, och det kostar nog mer än det smakar. Om du har garanti kvar och inte har flashat det, så är det bara ringa Microsoft igen och säga att du inte kan uppdatera.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Har redan kontaktat dom, men dom säger att jag har modifierat xboxet eller chippat det, men jag har inte gjort det :/

EDIT: Om man köpet ett defekt xbox och tar dvd brännarn då borde det ju funka? För på xbox scene står det ju att det är fel på brännarn.

Vill bara hjälpa dig att inte slösa pengar, att byta dvd läsare går INTE såvida du inte flashar om läsaren och iochmed det modifierar.

Har du brutit klistermärket som sitter bakom faceplaten? Det är ditt enda och starka bevis för att du inte har modifierat den.

Får man fråga hur gammalt ditt xbox är, det kom för inte så länge sedan ett pressmeddelande från Micrsosoft där de sa att vissa xbox konsoller inte skulle klara av uppdateringen men de skulle fixa det gratis åt en.

Ring Microsoft igen och prata med någon annan, vissa är bara envisa och har redan innan du ringt bestämt dig för att det är ditt fel :/

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Skrivet av hunden:

Lite fel avdelning, visserligen är det Microsoft som tillverkar Xbox men det handlar inte om Windows för det
*Tråd flyttad*

Tacl

Skrivet av 4everapple1:

Vill bara hjälpa dig att inte slösa pengar, att byta dvd läsare går INTE såvida du inte flashar om läsaren och iochmed det modifierar.

Har du brutit klistermärket som sitter bakom faceplaten? Det är ditt enda och starka bevis för att du inte har modifierat den.

Får man fråga hur gammalt ditt xbox är, det kom för inte så länge sedan ett pressmeddelande från Micrsosoft där de sa att vissa xbox konsoller inte skulle klara av uppdateringen men de skulle fixa det gratis åt en.

Ring Microsoft igen och prata med någon annan, vissa är bara envisa och har redan innan du ringt bestämt dig för att det är ditt fel :/

Okej, men vart sitter faceplaten?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Har bestämt mig att sälja xboxet, vad tror ni jag får för det? För det duger ju fortfarande att spela offline spel o titta på film osv.
Spel som hänger med: Forza 2, Ghost recon 2, BFBC:Gold edition, Halo 3:Limited Edition, sen det som hänger med från början, Förutom headsetet.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

en 360 som får e66 när du försöka uppdatera till senaste dashen? och inte kommer gå att uppdatera om inte det blir fixat med dvdspelaren, dvs inga spel som kräver dash 13146 och uppåt? tja vad spelen är värda har jag ingen aning om, inte direkt nya spel men 360n typ 2-300:- för nån som kan fixa den, ingen som kommer köpa en 360 som inte kommer gå att köra nya spel på

/Daniel

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

en 360 som får e66 när du försöka uppdatera till senaste dashen? och inte kommer gå att uppdatera om inte det blir fixat med dvdspelaren, dvs inga spel som kräver dash 13146 och uppåt? tja vad spelen är värda har jag ingen aning om, inte direkt nya spel men 360n typ 2-300:- för nån som kan fixa den, ingen som kommer köpa en 360 som inte kommer gå att köra nya spel på

/Daniel

Okej, men lägger ut den på tradera på 1kr, skriver att man inte kan uppdatera den,men funkar att köra älde spel titta på film m.m.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Detta är faceplaten:

Permalänk

Ok, så om man tar bort den så ska det finnas ett klistermärke som betyder att jag inte har vart inne i xboxet?

Mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Ok, så om man tar bort den så ska det finnas ett klistermärke som betyder att jag inte har vart inne i xboxet?

Mvh

Ja

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

jajjemän, ser antingen ut
så:

eller så:

den senare är vanligare på nyare konsoler

den är ju ingen hundraprocentig garanti för att konsolen är orörd inuti, då de finns dom som är duktiga på att ta bort och sätta tillbaka den utan att det syns. men om du är den enda ägaren till konsolen (d.v.s köpt den ny) så borde du ju ha koll på att ingen har varit inuti den och meckat.

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

jajjemän, ser antingen ut
så:

http://fixur360.webs.com/24.jpg

eller så:

http://cache.gawker.com/assets/images/4/2009/11/500x_xboxwarr...

den senare är vanligare på nyare konsoler

den är ju ingen hundraprocentig garanti för att konsolen är orörd inuti, då de finns dom som är duktiga på att ta bort och sätta tillbaka den utan att det syns. men om du är den enda ägaren till konsolen (d.v.s köpt den ny) så borde du ju ha koll på att ingen har varit inuti den och meckat.

Okej, är det bara att ta i? Och rycka eller ska man använda en mejsel?

Mvh, btw tack för eran hjälp

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, är det bara att ta i? Och rycka eller ska man använda en mejsel?

Mvh, btw tack för eran hjälp

Pilla in fingrarna i ytterkanterna(xboxens kortsidor) och ryck. Btw så kan klistermärken som indikerar huruvida du har varit inne i xboxen eller inte bland annat köpas på PSX Care.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

Pilla in fingrarna i ytterkanterna(xboxens kortsidor) och ryck. Btw så kan klistermärken som indikerar huruvida du har varit inne i xboxen eller inte bland annat köpas på PSX Care.

Hej tack ryckte bort den och märket ser lite ''sönder'' kan ta ett kort och visa?

mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Här är bilden http://imageshack.us/photo/my-images/805/dsc0001ra.jpg/

Ser den för misshandlad ut? Tror ni microsoft skulle gå med på det?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Här är bilden http://imageshack.us/photo/my-images/805/dsc0001ra.jpg/

Ser den för misshandlad ut? Tror ni microsoft skulle gå med på det?

Om den ser för misshandlad ut kan jag inte svara på då jag inte vet exakt hur Microsofts rutiner ser ut. Av egen erfarenhet friar de hellre än fälla.

Tycker du att det är värt risken att skicka in konsolen för att sedan få tillbaka den oreparerad är det upp till dig . Förmodligen registrerar de någon form av unikt produktnummer i samband med att de skickar tillbaka den för att försäkra sig om att du inte skickar tillbaka konsolen på nytt för att få den beviljad för lagning.

Jag skulle höra med PSX Care/liknande företag för att se om de har några klistermärken av den nyare varianten. Innan hade de åtminstone klistermärken av den gamla varianten som gick att köpa. Så mitt tips är att höra med dem. Har de inga sådana klistermärken/finns det ingen möjlighet för dig att få tag i ett har du nog inget annat val.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Skrivet av RedRetro:

Om den ser för misshandlad ut kan jag inte svara på då jag inte vet exakt hur Microsofts rutiner ser ut. Av egen erfarenhet friar de hellre än fälla.

Tycker du att det är värt risken att skicka in konsolen för att sedan få tillbaka den oreparerad är det upp till dig . Förmodligen registrerar de någon form av unikt produktnummer i samband med att de skickar tillbaka den för att försäkra sig om att du inte skickar tillbaka konsolen på nytt för att få den beviljad för lagning.

Jag skulle höra med PSX Care/liknande företag för att se om de har några klistermärken av den nyare varianten. Innan hade de åtminstone klistermärken av den gamla varianten som gick att köpa. Så mitt tips är att höra med dem. Har de inga sådana klistermärken/finns det ingen möjlighet för dig att få tag i ett har du nog inget annat val.

Okej, men jag har redan gjort en tråd i xbox forumet, och lagt upp bilden.

Men kan höra med PSX CARE

Menar du den här? http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=93

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, men jag har redan gjort en tråd i xbox forumet, och lagt upp bilden.

Men kan höra med PSX CARE

Menar du den här? http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=93

Ja, något i den stilen. Ett likadant klistermärke som du redan har alltså.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem

vilken dvd drive har du förresten? du kan identifiera med denna: http://360gamemods.info/wp-content/uploads/2010/07/xbox_360_d...

såvitt jag vet ska en av drivesen inte alls bli flashad av den nya uppdateringen, har du en sån får du typ en ny slim 360 av microsoft istället eller ngt.. såg det i nån artikel för ett tag sen, minns inte exakt hur det var

edit: hittade artikeln: http://www.maxconsole.net/content.php?45926-Microsoft-Identif...

så det är nog inte specifikt en viss typ av drive, utan snarare vissa maskiner som får problem. nåt för dig kanske?

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

vilken dvd drive har du förresten? du kan identifiera med denna: http://360gamemods.info/wp-content/uploads/2010/07/xbox_360_d...

såvitt jag vet ska en av drivesen inte alls bli flashad av den nya uppdateringen, har du en sån får du typ en ny slim 360 av microsoft istället eller ngt.. såg det i nån artikel för ett tag sen, minns inte exakt hur det var

edit: hittade artikeln: http://www.maxconsole.net/content.php?45926-Microsoft-Identif...

så det är nog inte specifikt en viss typ av drive, utan snarare vissa maskiner som får problem. nåt för dig kanske?

Bra tack för hjälpen

Kom fram till att jag har en Toshiba-samsung ts-H943A.

Förresten jag mailade Microsoft och dom sa att jag skulle ringa, är det svensk support eller engelsk?
Om det är engelska, så är jag körd suger att snacka men skriva är okej, så synd att det inte fanns live chat eller gör det det?

Mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Fattar inte, du säger att det är din Xbox och säger att du inte har öppnat den eller moddat den, why care att kolla om klistermärket är där eller inte? Eller är det en second hand consol ?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Fattar inte, du säger att det är din Xbox och säger att du inte har öppnat den eller moddat den, why care att kolla om klistermärket är där eller inte? Eller är det en second hand consol ?

Vad då då? Tror du jag har stulit det eller? Har kvitto om det behövs ta kort på
Varför jag kollar är för jag var i tankarna på att chippat, men kom inte ihåg om jag gjorde det är ca 75% säker att jag inte gjorde det, men märket är ju inte helt av, men den är ju lite skadad :/ Kan kolla hur den ser ut i en länk här i tråden.

Och varför jag inte skickar in den så den blir fixad är för att det kostar då 70£ att skicka inte den, kan kanske få det gratis annars
Men har en fråga fortfarande är det svensk support? Dvs man kan snacka engelska med dom?

Mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Så du kommer inte ihåg om du har lämnat in din Xbox för chip/flashning? :/
Av bilden på ditt klistermärke att döma har ju någon definitivt rört klistermärket.

Permalänk
Medlem

tycker de onekligen ser ut som nån vart o pillat på den. köp nytt klistermärke eller mecka själv. lämna in till psx care annars. tror dom fixar medans du väntar

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Så du kommer inte ihåg om du har lämnat in din Xbox för chip/flashning? :/
Av bilden på ditt klistermärke att döma har ju någon definitivt rört klistermärket.

Tyvärr inte, japp ser också ut som det :/

Skrivet av contra:

tycker de onekligen ser ut som nån vart o pillat på den. köp nytt klistermärke eller mecka själv. lämna in till psx care annars. tror dom fixar medans du väntar

Japp, tyvärr så, ska jag köpa ett nytt? Eller lämna in mitt xbox 360 till psx care? Vaddå fixar dom så jag kan köra online o dom sennaste spelen?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -