Permalänk

Madeon och Daze!

På Electronic-fronten är allt väl, Dubstep har börjat ta mer och mer mark, och ärligt känns det som att de spys ut massor av bra musik. Mycket från producenter som Skrillex, Zedd, Nero, Magnetic Man. Lyssnar på mycket DnB, Dubstep, House, ElectroHouse, Trance. Ganska brett, Och inom det jag lyssnar på har jag mycket musik, Men det är dessa nykomlingar jag vill ha mer av!

Och i spotlighten vill jag idag sätta Madeon och Daze

Madeon har revivat många låtar, med ett funky sound, grymma syntslingor osv. Och det är inte konstigt att man lyssnat sönder alla hans låtar. Killen är ju grym, och ytterligare är han bara 16 år gammal.

Här är en av Madeons finaste remixer, men missa inte Raise your weapon av Deadmau5 och Alphabeats DJ som han också remixat, eller varför inte Shuriken och For you, som är egna låtar. (Härlig video va?)

Daze Har gjort musik som för åtminstone mig tillbaka till retrospelsfeel, Verkligen underbart komponerad musik. Och allmänt känns det som att h*n är ganska okänd (inte att förväxla med någon gammal pop-grupp från typ Danmark)

Ett av guldkornen, men missa inte resten av EPn (totalt tre låtar, och alla är grymma)

Kan någon hitta mer musik i liknande stil?
Söker alltså inte musik, necessarily gjord av de övre, utan bara mer av den typen av musik.

Såja, berika världen med fin musik nu!