Ingen nätverksåtkomst från Xtreamer Sidewinder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003

Ingen nätverksåtkomst från Xtreamer Sidewinder

Skaffade en sån här liten burk för ett tag sedan och den fungerar alldeles utmärkt, så länge jag använder mig av en extern USB-disk för filmer och musik vill säga. Nu har tiden kommit till att koppla den via nätverket (trådat) till datorn för att streama filmer och musik från en utdelad enhet.

Jag har en fällt in nätverk i väggen så att jag har ett nätverksuttag bakom tvn, detta är i sin tur anslutet till ett nätverksuttag i den garderob där jag har datorn och en NETGEAR WNR1000 router, där har jag också placerat uttaget för stadsnätet.

När jag har testat att koppla sidewindern mot nätverksuttaget i väggen händer ingenting, på så vis att jag vare sig kommer åt den uttdelade enheten på datorn, internet eller webbradio som finns i sidewindern. Den visar inte heller något ip-nummer, och jag har testat såväl att sätta det manuellt som att köra auto-läget.

För att säkerställa att det inte var något fel på nätverket testade jag att koppla min laptop till nätverksuttaget där sidewindern är ansluten och kunde då pinga routern och komma ut på nätet.

Har spenderat ett antal timmar nu på att surfa runt och söka tips och råd om mitt problem men jag har inte lyckats hitta ett smack om jag ska vara ärlig. Så nu ställer jag mitt hopp till att någon på det här forumet kan komma med några bra idéer eller tips om hur jag går vidare med min felsökning.

tack på förhand