Permalänk

Intel X25-M G2

Tjenare allihopa.

Nu är det så här att dom datorsidor som jag känner till har inte denna hårddisk. (Varken 80 eller 160gb)
Prisjakt och Pricerunner funkar inte för mig av någon anledning, får bara en vit sida när jag försöker komma in på dom, skulle någon kunna länka mig till en billig sida som har dom här, hade varit riktigt snällt

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xbox series x

Permalänk

Intel 320-Series är samma styrkrets men lite förbättrad på vissa punkter. Ungefär samma prislapp

Visa signatur

Lenovo Y510p || iPhone 5 || Playstation 3

Permalänk

Jaha, så dom som heter 320 är G3?

320 är ju 25nm, är inte 34nm bättre? eller vad nu G2 var.

EDIT: Vad är skillnaden på OEM och Retail?

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem

I Enterprise syfte där man skriver 24/7 kan 34nm vara mer lockande, men för hem användare blir det ingen markant skillnad. 25nm är nyare samt billigare utvekling, men med något försämmrad uthållighet.

Observera att 320 enheterna har cirka 10% bättre läs prestanda jämfört med X25-M G2. Skriv prestandan är för större enheter extremt mycket bättre.

Desutom inkluderar dessa SSD en kondensator som gör att SSDn kan skriva färdigt data vid en oförväntad ström förlust eller andra fluktationer sker.

Permalänk

Coolt, jag vill ju bara att min dator och mina spel ska starta snabbt
Just nu orkar jag ju inte slå av datorn på nätterna, eller någonsin. pga att jag inte orkar vänta på uppstart.
Så jag antar att ni rekommenderar en G3 för det? Ska bara ha Windows (Drivrutiner osv), och spel på den.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

I Enterprise syfte där man skriver 24/7 kan 34nm vara mer lockande, men för hem användare blir det ingen markant skillnad. 25nm är nyare samt billigare utvekling, men med något försämmrad uthållighet.

Observera att 320 enheterna har cirka 10% bättre läs prestanda jämfört med X25-M G2. Skriv prestandan är för större enheter extremt mycket bättre.

Desutom inkluderar dessa SSD en kondensator som gör att SSDn kan skriva färdigt data vid en oförväntad ström förlust eller andra fluktationer sker.

Läsprestandan är faktiskt sämre med 320 än med x25-m g2, bara att titta på jämförande tester så syns det rätt tydligt. Skillnaden är liten, men den finns där.
http://www.anandtech.com/bench/Product/370?vs=126&i=261.264.2...

Däremot så är 320 som sagt klart bättre vid skrivning.

Skrivet av Willbeatu:

Jaha, så dom som heter 320 är G3?

320 är ju 25nm, är inte 34nm bättre? eller vad nu G2 var.

EDIT: Vad är skillnaden på OEM och Retail?

Skrivet av Willbeatu:

Coolt, jag vill ju bara att min dator och mina spel ska starta snabbt
Just nu orkar jag ju inte slå av datorn på nätterna, eller någonsin. pga att jag inte orkar vänta på uppstart.
Så jag antar att ni rekommenderar en G3 för det? Ska bara ha Windows (Drivrutiner osv), och spel på den.

Det faktum att 320 tillverkas med 25nm nand är inget som bör avskräcka från köp, livslängen på nandcellerna i dagens moderna ssd:er är tillräckligt stor för att räcka i många är och fördelen är ett klart lägre pris. Skulle jag välja mellan de olika modellerna så skulle jag välja den billigaste, vilket i 99% av fallen kommer att vara 320 som i mitt tycke är den mest prisvärda "budget"-ssd:n i dagsläget

OEM är till för inbyggnad i dator medan retail är till för att säljas i butik, dvs den ligger i fin kartong mm.

Permalänk

Tack Frispel för ett bra svar, så borde jag köra på "retail" om jag köper en?

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willbeatu:

Tack Frispel för ett bra svar, så borde jag köra på "retail" om jag köper en?

Om du inte har behov av att disken kommer i en fin kartong så skulle jag ta den billigaste

Permalänk

Okej, tack så mycket, då kör jag på en sådan

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD