Permalänk
Medlem

Powerdvd

Har kört min Fusion htpc ett tag nu och är sjukt nöjd tills i dag.
Startade upp Powerdvd för att kolla på Avatar och det laggar
Dessutom hängde sig datorn två gånger.

Är det Pdvd som är kasst eller orkar inte hårdvaran med att köra BD filmer.

Kollade temp efter filmen och Cpu låg på 54 grader.

Denna setupen har jag, http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=963722
Har aktiverat hårdvaruacceleration och att HD ljud ska till receivern, i övrigt inte ändrat nått.

Ska det behövas codec när man har Pdvd?
Eller ska man hitta ett annat program som klarar BD skivor med HD ljud, finns det?
Xbmc klarar väl inte det vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Jag har samma moderkort och bluray (tror jag). Medföljande PowerDVD 9 spelade inte upp Die Hard 4.0 som jag hittade i realådan. Trial på PowerDVD 11 fungerade däremot utmärkt till att spela upp nämnda film.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Prövat använda andra mediaspelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Prövat använda andra mediaspelare?

Nej, det är en av mina frågor, Finns det nått annat än Pdvd som klarar BD+HDljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Jag har samma moderkort och bluray (tror jag). Medföljande PowerDVD 9 spelade inte upp Die Hard 4.0 som jag hittade i realådan. Trial på PowerDVD 11 fungerade däremot utmärkt till att spela upp nämnda film.

Det är Pdvd 11 som jag har.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Arcsoft TotalMedia Theatre istället för PDVD, mycket, MYCKET bättre. TMT finns i 2 versioner, 3 & 5.

Version 3 har ganska nyligen fått en uppdatering (förmodligen den sista "stora uppgraderingen") och stödjer nu AMD Fusion. HD-ljud fungerar utmärkt. TMT 5 har inte uppdaterats på ett tag och version 5.1 är "runt hörnet" tyvärr stödjer inte TMT 5 HD-ljud bitstream på Fusion platformen än, en miss av Arcsoft som kommer att åtgärdas i nästa version (max en vecka borta skulle jag säga).

Annars fungerar ju MPC HC+LAV Filters jätte bra för Blu-ray + HD-ljud (även bitstream) dock får du inga menyer.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Annars fungerar ju MPC HC+LAV Filters jätte bra för Blu-ray + HD-ljud (även bitstream) dock får du inga menyer.

Just det ja, finns det inte nån guide här på forumet om MPC, tror jag har skummat igenom nån sådan men kommer inte ihåg var

TMT var lite dyrt och MPC är väl gratisi, hehe.

Permalänk
Medlem

Guide behöver du inte för två program. MPC-HC och LAV Filters är precis allt som behövs.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Guide behöver du inte för två program. MPC-HC och LAV Filters är precis allt som behövs.

Näe, du behöver även AnyDVD HD.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Okej då

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Näe, du behöver även AnyDVD HD.

ok, nu har jag noll koll, vad är Anydvd.
känner mig som en idiot

Permalänk
Medlem

Alla kommersiella blu-ray skivor är kopieringsskyddade. Eftersom att MPC-HC är gratis och inte betalar några licenspengar så har det inte nycklarna för att ta bort kopieringsskyddet, och du kan inte spela upp filmen.

AnyDVD HD tar bort allt kopieringsskydd och även regionskodning, så att man kan spela upp sina köpta blu-ray filmer i vilken mediaspelare som helst (som har blu-ray stöd) och inte bara PDVD och TMT.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Alla kommersiella blu-ray skivor är kopieringsskyddade. Eftersom att MPC-HC är gratis och inte betalar några licenspengar så har det inte nycklarna för att ta bort kopieringsskyddet, och du kan inte spela upp filmen.

AnyDVD HD tar bort allt kopieringsskydd och även regionskodning, så att man kan spela upp sina köpta blu-ray filmer i vilken mediaspelare som helst (som har blu-ray stöd) och inte bara PDVD och TMT.

Och det funkar fö förjävla bra med MPC-HC, LAV Audio, LAV CUVID samt madVR som renderare. Mina Blurays har aldrig sett såhär bra ut.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead