Permalänk
Medlem

MtGox hackat = Scam+Spam brev!

Då har scam kommit till bitcoin. Skickar ut sina referal mails... Så jävla illa.

Dear Sir or Madam, A few hours ago the Bitcoin trading website Mt Gox has been hacked. Malicious individuals have been able to obtain a database containing usernames, email address and encrypted passwords. This information has been posted publicly on the internet. As a Bitcoin supporter I'm now sending a message to every email address contained in the hacked database. This is to warn you that your username, email address and password have been leaked. I therefore strongly advice you to change your passwords. If you have used the same password on different websites it's highly recommended to change your password on all of your accounts! For a more secure alternative to Mt Gox, the community appears to be moving to TradeHill. So this is no reason to lose faith in Bitcoin itself. It must be seen as a warning that not every website can be trusted with your data however! Their link is http://www.tradehill.com/?r=TH-R15683 (Note: You can remove the Referral Code when registering if you want!) This is certainly not the only website where you can exchange Bitcoins, also check out http://www.thebitcoinlist.com/dp_bitcoin/bitcoin-exchange/ Sincerely, A Bitcoin supporter 1CWSjov2N7ix41bZ8bJfHXkdLLbkUsG9Y7

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag har också fått det mailet som spam-flaggat, men är inte Tradehill en legitim site för BTC trading? Har sett den förrut när jag har surfat runt nämligen.

Och personen gör ju inte reklam enbart för Tradehill heller med tanke på länken till listan över andra ställen man kan trada (Swengelska ftw!).

Nu säger jag dock inte att detta inte är scam/spam, vi får nog se till att vara väldigt försiktiga med tanke på att det ju faktiskt handlar om våra pengar.

/Wan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Tradehilll är OK, dock så försöker folk få många referals = pengar. Ägeren till Tradehill Tar bort alla referals som står i de spam som anmäls.

Tradehill har även stängt av allt trade så folk får en chans att ändra lösenord, ifall de hade samma som på MtGox där.

Men var sjukt misstänksamma mot allt i mail Eller mot allt generellt

Permalänk

Detta är sjukt segt, jag har ca250$ på mtgox. Hoppas verkligen att de inte försvinner

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Fick ett mejl där ett certifikat var bifogat som de ville att man skulle öppna. Gör inte det ifall ni får något sådant.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

hackad

Jag vill varna om att mitt mybitcoin account har blivit hackad, de har inte ändrat lösenordet eller något men alla mina bitcoins är borta som tur var har jag bara en liten summa. Tror det är i samma veva som mtgox för hade samma lösen på båda kontona, skulle ändra mitt lösenord på mybitcoin men då var servern nere. jaja känns lite surt har anmält det till mybitcoins support men tror inte jag kommer få tillbaka det

Permalänk
Medlem
Skrivet av terragubben:

Jag vill varna om att mitt mybitcoin account har blivit hackad, de har inte ändrat lösenordet eller något men alla mina bitcoins är borta som tur var har jag bara en liten summa. Tror det är i samma veva som mtgox för hade samma lösen på båda kontona, skulle ändra mitt lösenord på mybitcoin men då var servern nere. jaja känns lite surt har anmält det till mybitcoins support men tror inte jag kommer få tillbaka det

Ouch! Jag kör olika lösen på alla olika btc-sidor jag är på men antar att det nog vore smart att göra allihop mer komplexa... Börjar bli lite radd för att poolens sida ska bli hackad då jag inte har fört över mina BTC därifrån än. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Skrivet av Wanuvas:

Ouch! Jag kör olika lösen på alla olika btc-sidor jag är på men antar att det nog vore smart att göra allihop mer komplexa... Börjar bli lite radd för att poolens sida ska bli hackad då jag inte har fört över mina BTC därifrån än. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Som tur var hade jag bara 1.3 bitcoins i mitt konto då men ändå känns inte så kul att bli hackad. Har snackat med customer support nu de är inte så mycket de kan göra, har ändra mitt lösen så nu borde de inte kunna komma in på mitt acc igen

Permalänk
Medlem

Någon rensade mitt MyBitcoin konto på 0.24 BTC för några timmar sedan. Ingen större summa men fortfarande inge vidare kul.

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk

tur att man inte har sovit än så man hann ändra lösenord på allt man hade

Permalänk
Medlem

Finns hur mycket som helst om hacket. Även IP:n har blivit "releasad" av han som hackade MtGox.
Tradehill deletar alla spammers, ifall folk visar bevis.
http://forum.bitcoin.org/index.php?board=1.0

Denna posten handlar om passwordsen som blev bruteforcade:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=19933.0

Ebay tog bort alla BitCoin "Aktioner"
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=16373.0

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Skulle inte Mtgox öppna idag? Någon som vet när de verkligen öppnar igen?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

dom har fått snutt på deras claim sida (claim.mtgox.com) så man kan skicka in bevis på att man äger kontot och byta lösenord

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Där kom mailet om det.

Citat:

Dear Mt.Gox user,

As announced previously, our database was compromised and depending on how
difficult your password was, it may have been already cracked by malicious
individuals.

Some security tips:

- Never open any executable (.exe, .com) or archive file (.zip, .rar, .7z, etc)
you receive by email, even if it appears to be coming from us.
It is not.
- Never give your password on a site which is not secured (check your browser
window for the padlock, not the page), and make sure the domain of the
url ends with mtgox.com. Click the padlock to verify the certificate was
issued to Tibanne Co. Ltd.

If you were using the same password on Mt.Gox and other places (email, etc),
you should change this password as soon as possible if you haven't already done
so.

You can now enter the account recovery process on Mt.Gox to get access back to
your account by filling as much information as possible on this site:

https://claim.mtgox.com/

Claim requests will be processed within a few hours at best. If you can't
provide enough information, we will contact you to ask for more details.

Original announcement:

https://support.mtgox.com/entries/20208066-huge-bitcoin-sell-...

The information there will be updated as our investigation progresses.

Please accept our apologies for the troubles caused, and be certain we will do
everything we can to keep the funds entrusted with us as secure as possible.

Thanks,
The Mt.Gox team

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hur går det för alla? Jag har re-claimat mitt account, men sen inte hört nått. Tyckte jag läste på deras sida att "dom som re-claimar får ett bekräftelse-mail inom några timmar om att ni fått tillbaka kontot"

Jag har inte fått något bekräftelsemail om att jag fått tillbaka kontot trots att mitt gamla lösenord va svårknäckt (innehöll både &¤%¤ och siffror och bokstäver) och så skrev jag till exakt hur många BTC jag hade på kontot.

Borde ju inte vara så svårt att lista ut att jag är rätte ägaren... Detta va dryga 24 timmar sedan.

Någon som fått bekräftat att dom fått kontot tillbaka?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av treeo:

Hur går det för alla? Jag har re-claimat mitt account, men sen inte hört nått. Tyckte jag läste på deras sida att "dom som re-claimar får ett bekräftelse-mail inom några timmar om att ni fått tillbaka kontot"

Jag har inte fått något bekräftelsemail om att jag fått tillbaka kontot trots att mitt gamla lösenord va svårknäckt (innehöll både &¤%¤ och siffror och bokstäver) och så skrev jag till exakt hur många BTC jag hade på kontot.

Borde ju inte vara så svårt att lista ut att jag är rätte ägaren... Detta va dryga 24 timmar sedan.

Någon som fått bekräftat att dom fått kontot tillbaka?

Jag har fått tillbaka det. Använde mig av IP som bevis.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Jag har fått tillbaka det. Använde mig av IP som bevis.

Åfan... Blir dock svårt för mig då jag kör VPN-tjänst.. :S

Men vad bör göras nu? Maila dom å "tjata"?

Kan du logga in på siten?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Citat:

[Update June 24 - 02:39 GMT] Postponing the Relaunch 24 hours.

We're seeing that the amount of claims that need review is much higher than what we had anticipated, and consequently it is taking us considerably more time to process the claims.

We want to be as accurate as possible when approving claim forms to ensure accounts are issued back to the original account holders, so we humbly ask for continued patience while we work through the outstanding claims. If we were to stick to the launch time of 3:00 GMT the majority of accounts will still not have access to Mt.Gox at the reopening. We want to ensure as many users as possible have equal access when we are ready to open the site again.

Email confirmation and rejections have started going out. If you received a "rejection" email, please go through the claim process again at claim.mtgox.com and add additional account information such as the account numbers of the services you used to deposit along with the amounts.

We understand many of you are eager to get access to your account, and we are doing our best to ensure this happens as quickly and with as much confidence as possible.

We will relaunch the site on June 25 at 3:00 GMT. Trading will resume at 4:00 GMT (same day).

Thank you for your patience and understanding, we are look forward to getting through the claims and continue trading as soon as possible.

Själv fick jag

Citat:

Dear user,

Your account recovery request has been updated.

Please follow this link (the same as in the previous email) to see your recovery request status, if it was successful or not.

https://claim.mtgox.com/xxxxxx

Best regards,
The Mt.Gox team

This email is an automated email resulting from the submission of the form on https://claim.mtgox.com/ and verification by our team

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hur är det nu? Är det OK att använda MtGox igen?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag vänta en liten stund till. Men det bör ju vara fritt fram nu...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010