VÄGRAR Läsa CoD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011

VÄGRAR Läsa CoD

Hejsan!

Har denna Dator http://www.inet.se/kundvagn/visa/300357/2011-03-20 och när jag stoppar in skivor som CoD spelen så läser den inte? Är det för att jag har W7 64bit eller är det fel på läsaren? Kan tilläggas att MoH Tier1 fungerar, och där står det ju att det passar till w7 med CoD är till Vista samt XP, men det borde la fungera ändå? Det står det på Windows hemsida.

Det händer inte ett smack på skärmen, noll aktivitet.

Så, någon som vet?

Computerless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Du länkar till en hårddisk, så det är inte så konstigt att den vägrar läsa dina skivor

Men har du kollat i utforskaren om det händer något, så att det inte bara är autostart som inte fungerar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av perost:

Du länkar till en hårddisk, så det är inte så konstigt att den vägrar läsa dina skivor

Men har du kollat i utforskaren om det händer något, så att det inte bara är autostart som inte fungerar?

Händer inget
Det enda man hittar är DVD-RW-enhet (D:)

Computerless

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Testat med annan läsare?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Jalle64:

Testat med annan läsare?

Nope, men den läser ju Tier 1, som är till W7. Skivorna är det inget fel på

Computerless

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Riiikard:

Nope, men den läser ju Tier 1, som är till W7. Skivorna är det inget fel på

Det är faktiskt så att vissa läsare har problem med en del skivor. Dock vet jag inte om din ingår i denna kategori. Men du har väl redan sökt på detta (Läsare namn + spel)?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kokain.ninja
Registrerad
Nov 2010

Vilket CoD är det det handlar om?
En del CoD spel, bland annat CoD4, har en bugg som gör att du måste ha mikrofon inkopplad (ja, mikrofon inkopplad) annars fungerar det inte. Konstig bugg men värt att prova?

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Markthegreat:

Vilket CoD är det det handlar om?
En del CoD spel, bland annat CoD4, har en bugg som gör att du måste ha mikrofon inkopplad (ja, mikrofon inkopplad) annars fungerar det inte. Konstig bugg men värt att prova?

kan instämma då ja själv upplevt detta på win7 64 me just cod 4

http://www.flickr.com/photos/49052986@N04/
Canon Eos 450D medföljande objektiv.
I7 930 @ 4ghz - P6T deluxe V2 - 6gb 1600mhz - ATI 5850 Crossfire - intel x25-m 80gb G2.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1167243.png[/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Steam download?

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Kan lägga till att min polare har exakt samma problem, är dock inte säker på att det är samma läsare. Det gick att installera Win 7, men inga spel vill fungera med läsaren.

Mitt tips: byt läsare.

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |