Försvunnen works wage på Swepool.net

Permalänk
Medlem

Försvunnen works wage på Swepool.net

Tjena

Har nyligen börjat med bitcoins och kör via swepool.net
Har kört under dagen hade en workers wage på 0,42 på båda mina workers.
Jag behövde datorn till annat så jag stoppade miningen under någon timme.
När jag återupptog arbetet hade workers wage sjunkit till 0,36 på båda mina workers. Således har jag förlorat 0,06*2 0,12 Bitcoins.

Kan någon förklara varför? Händer det ofta?
Är det läge att byta pool?

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Hedersmedlem

Inget konstigt med det. Workers wage är den summa BTC din worker skulle bli tilldelad om blocket löstes just då. Om du slutar minea ett tag kommer ju din andel av kakan att minska och då tilldelas du mindre BTC.

Din workers wage ökar och minskar i takt med att andra workers i poolen kommer och går, även om din worker tuggar på i samma takt.

Om du istället vill bli garanterad en viss mängd BTC per share din worker lämnar in får du byta till en pool med s.k. PPS (Pay-Per-Share). Då får du betalt för varje enskild share du lämnar in och har ingen "Workers wage" in den bemärkelsen att tänka på.

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba och informativa svaret dags att byta pool då. Några rekommendationer?

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Storfisk:

Tack för det snabba och informativa svaret dags att byta pool då. Några rekommendationer?

Om du vill köra PPS finns det tyvärr inte så många alternativ att välja mellan. Deepbit, den största poolen av dem alla, har PPS, men de tar ut ganska höga avgifter när du för över pengarna till din plånbok. Personligen minar jag på Swepool för tillfället, men jag har också kört lite på Continuumpool (som har PPS).

PPS är mer stabilt för dig som minare, men de som driver poolen tar en större risk. De måste ju betala ut för varje share även om det tar sju svåra år att lösa ett block. Sen kan nästa block ta ett par sekunder och då jämnar det ut sig, men det är som sagt stora svängningar för de som driver poolen.

Permalänk
Medlem

Testa annars continuumpool, de har mindre fees och PPS. Fungerar finfint för mig!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dig att kika på vanliga Propotional-pools, det lönar sig i längden.
Sen när hashraten kommer upp i 0.5Th (Som Bitcoins.lc) så löser vi ett antal block per dag - och då tickar pengarna in regelbundet och i högre summor än 0.00000001238 (eller dylikt) per block.

Förstår mig inte på PPS-folk helt ärligt.
Är hashraten tillräckligt hög så spelar PPS mindre roll.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Hedersmedlem

Vill bara påpeka att Continuumpool inte längre erbjuder PPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Jag rekommenderar dig att kika på vanliga Propotional-pools, det lönar sig i längden.
Sen när hashraten kommer upp i 0.5Th (Som Bitcoins.lc) så löser vi ett antal block per dag - och då tickar pengarna in regelbundet och i högre summor än 0.00000001238 (eller dylikt) per block.

Förstår mig inte på PPS-folk helt ärligt.
Är hashraten tillräckligt hög så spelar PPS mindre roll.

Det är din mening, men faktum är att de flesta föredrar att se att det händer något. Därav PPS FTW. Sedan att få pooler erbjuder PPS är ju tråkigt, men inget man kan göra något åt. Prop har egentligen ingen fördel förutom att pooler, numer endast Deepbit, tar ut en extra saftig avgift för PPS.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

"men faktum är att de flesta föredrar att se att det händer något."

Det var precis min poäng. Hitils i dag har vi löst 8st block, dvs har användare som minat senaste 17h har fått 8st betalningar.
Igår var siffran 13st block.

Det händer verkligen något då Har du testat förövrigt? Rekommenderas.
Nu när hashraten är såpass hög löser vi block på löpande band.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn