Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011

PS3 laggar

Mitt ps3 laggar när jag kör tex black ops och mw2 och det är oftast på kvällarna vet nån varför?
Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2009

Värme problem?

Caselabs Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

https://www.instagram.com/henrikfotograf/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Marcus97:

Mitt ps3 laggar när jag kör tex black ops och mw2 och det är oftast på kvällarna vet nån varför?
Tack för hjälpen!

När laggar inte Black ops?

Skrivet av 24mbit:

Värme problem?

Om det är överhettning så är det konstigt att det sker på kvällen, för då brukar det vara lite kallare. Bara en tankeställare liksom.

Jonas - När silvertejp inte räcker till, får man ta till ståltråd och bajs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010

Det kan laggar ibland för mig men inte så ofta. Jag brukar märka det när jag kör split screen bla.

Gäller det SP eller MP?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Feb 2009

Laggar det även när du kör singelplayer spel?

Cod på konsol kör ju matchmaking, och det är inte alltid det blir så bra host. Menar att det skulle kunna bero på din internetanslutning.

Edit: Typo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

Jag har märkt av lite FPS-drop och lagg när jag kör Black Ops, men det är nog pga en dålig host eller så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Det kan laggar ibland för mig men inte så ofta. Jag brukar märka det när jag kör split screen bla.

Gäller det SP eller MP?

Det gäller Multiplayer.Och det laggar inte för mina polare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010

Kanske är en dålig uppkoppling du har?

PSU: BeQuiet Dark Power Pro 11 1000w Case: Fractal Design Define S
GPU: EVGA GTX 1080 FTW SLI Watercooled
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x16GB
Motherboard: MSI GAMING M7
CPU: i7 6700k @ 5Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av 13ers3rk:

Kanske är en dålig uppkoppling du har?

ja men ibland laggar det inte alls..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Marcus97:

ja men ibland laggar det inte alls..

Det är samma på PC och MW2 som använder matchmaking. Ibland laggar det å ibland inte. Så det är nog din uppkoppling som inte "lirar" 100% med den som är värd. Jag hade stora problem med lagg i MW2 men mina polare som bor på samma ort men har en annan internetleverantör hade inte lagg. Så ja internetuppkopplingen spelar stor roll vid matchmaking

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av krrjon:

Det är samma på PC och MW2 som använder matchmaking. Ibland laggar det å ibland inte. Så det är nog din uppkoppling som inte "lirar" 100% med den som är värd. Jag hade stora problem med lagg i MW2 men mina polare som bor på samma ort men har en annan internetleverantör hade inte lagg. Så ja internetuppkopplingen spelar stor roll vid matchmaking

ok tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2011

kan också bero på hur gammalt det är och hur mycket du använder det
när hdd'n i mitt ps3 var på väg att ge upp så laggade det som fan ibland
bytte hdd inge mer lagg

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av pumba-kung:

kan också bero på hur gammalt det är och hur mycket du använder det
när hdd'n i mitt ps3 var på väg att ge upp så laggade det som fan ibland
bytte hdd inge mer lagg

men internet blir segt på datorn också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008

Har du kopplat upp trådlöst eller med kabel? Kolla om du har något virus i datorn som drar hela internet (har hänt mig) och kolla att du inte laddar ner något. Dessutom om du har en router kolla så att den inte överhettar.

CPU: Intel i7 6700K GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 Windforce 3X RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 Mobo: ASUS Z170-A PSU: Corsair 550VX SSD: Samsung 840 EVO 500GB HDD: 1TB Samsung 7200RPM Spinpoint F3 Chassi: Fractal Design R3 OS: Windows 7 Home Premium 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Är internet segt på datorn också så lär det ha med internet att göra och inte PS3 i sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Nov 2003

Vad gör ni med era konsoler?
Har haft mitt PS3 i 3år utan några problem, inte bytt hd.. Allt fungerar som det ska, har även 360 som är 3år, inga problem där heller.. Bara byt HD för att kunna installera mer spel..

Men beter man sig som en 5åring när man spelar såå..

Fractal R6 Blackout TG - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 8600K @ 5.0 / H115i Pro - 2x8 Vengeance 3200 RGB - ASUS 1080 STRIX 8GB - WD Black nVme 256GB - 512GB 840 EVO RAID0 - 12TB HDD - Exibel GKX-M - Rival 700 - G900 Spectrum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av AxxT:

Vad gör ni med era konsoler?
Har haft mitt PS3 i 3år utan några problem, inte bytt hd.. Allt fungerar som det ska, har även 360 som är 3år, inga problem där heller.. Bara byt HD för att kunna installera mer spel..

Men beter man sig som en 5åring när man spelar såå..

min ps3 låter ganska högt annars fungerar den perfekt. har haft den i 3 år ca

Vad menar du med "om man beter sig som en 5 åring"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av runicgol:

Har du kopplat upp trådlöst eller med kabel? Kolla om du har något virus i datorn som drar hela internet (har hänt mig) och kolla att du inte laddar ner något. Dessutom om du har en router kolla så att den inte överhettar.

jag har kabel till ps3 och trådlöst till datorn gjorde virus scan och det var 95 cookies (vet inte vad det är)
routern är inte så varm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2011

Hur stort är lagget? Är det s.k FPS lagg eller är det din connection som laggar? Kom ihåg att Black Ops är gjort väldigt dåligt så det kommer lagga på PS3 vid vissa tillfällen. Jag har hört att PS3 kan lagga om det blir väldigt varmt, t.ex om du har mycket damm i och den står på ett tag så blir den varm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av amius:

Hur stort är lagget? Är det s.k FPS lagg eller är det din connection som laggar? Kom ihåg att Black Ops är gjort väldigt dåligt så det kommer lagga på PS3 vid vissa tillfällen. Jag har hört att PS3 kan lagga om det blir väldigt varmt, t.ex om du har mycket damm i och den står på ett tag så blir den varm.

ja.. man flyger fram och tillbaka