LGA2011 Moderkort med 8 minnesplatser

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

LGA2011 Moderkort med 8 minnesplatser

Hejsan,

Rotat runt lite på nätet för att leka med tanken RAM-Drive och då ha ett moderkort som ledigt löser 8x4GB moduler då dessa är rimligt kostnadseffektiva.

Har inte sett något moderkort ännu som är 1cpu med 8 minnesplatser, men med quadchannel borde det funkar utan ECC/REG minnen på "vanligt" chipset.

En antydan till det är denna bilden att ledningsbanorna för minnena till LGA2011 hanterar det, dock är det en konceptbräda och sannolighet föregångare till uppdaterad version av Skulltrail moderkortet eller liknande dualcpu ROG kort.

Någon som snubblat på LGA2011 singel socket moderkort med 8 minnesplatser?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

om man klipper det där kortet på mitten så har man ju ett singel socket med 8 platser .

tippar på att det kommer komma ett par sådana.
men det som visades på computex var just det där kortet , samt en massa kort med 4 platser.
dock var ju alla prototyper vad jag förstod.

vet inte om du märkt det , men brädan där uppe har en 1366 sockel och en 2011 sockel.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |