Vilka butiker säljer skrivbordslådor?

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka butiker säljer skrivbordslådor?

Helst i Stockholmsområdet och gärna en fysisk butik men seriösa internetbutiker funkar också. Jag har letat ett bra tag på nätet utan att hitta en enda låda som uppfyller mina rätt enkla krav, max ca 50x50 cm bred och ca 10 cm hög samt att den ska kunna skruvas fast på undersidan av en bordsskiva.

Antingen söker jag på helt fel termer eller så är det verkligen stendött för den sortens produkter på den svenska marknaden, något jag har svårt att tro. Ikea har en låda som är ungefär tre gånger för hög för mina krav då jag inte vill att själva lådfronten ska synas mer än nödvändigt, några mindre varianter har jag inte lyckats hitta i deras sortiment.

Det intressanta är att första träffen jag får när jag googlar desk drawer är precis det jag är ute efter.
http://www.nextag.com/under-desk-drawer/stores-html , närmare bestämt denna låda(tror jag, då det är svårt att se exakt på den lilla bilden) eller något liknande. Att lägga en beställning från staterna känns lite smådyrt då jag inte tänkte lägga ner mer pengar än nödvändigt på en simpel skrivbordslåda och jag har letat igenom kontorsmaterielföretags, typ Svanströms, sortiment utan att hitta rätt.

Någon som råkar känna igen mitt problem och kan rekommendera en butik som har en passande låda i sitt sortiment? Att bygga en egen låda kan väl gå i nödfall men jag köper hellre en färdig produkt än att lägga ner tid på ett lådbygge.