DX11 och högupplösta texturer på väg till Crysis 2

Permalänk
Melding Plague

DX11 och högupplösta texturer på väg till Crysis 2

På Cryteks officiella webbplats publicerades under natten information om två kommande uppdateringar till Crysis 2: DirectX 11 Tesselation Pack och högupplösta texturer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu blir det svårare... att maxa Crysis!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

läckert synd bara att EA tagit bort crysis 2 från steam annars hade det blivit ett givet köp

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

läckert synd bara att EA tagit bort crysis 2 från steam annars hade det blivit ett givet köp

Varför bara köpa på dyraste stället? Finns (fanns) för 150:- eller ännu billligare på andra ställen och i butiker. Kostar t.ex. 279:- på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

http://www.pcgamer.com/2011/06/16/crysis-2-steam-removal-not-...

inte EA's val att ta bort.. :S:P

Högupplösta texturer gillar man! kanske datorn kan få svettas lite av Crysis igen!

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Men fps spel utan ordentlig fysik går bort för mig. Lir där jag skjuter ett träd på ett ställe och det går av på ett helt annat känns inte så bra.. man har kanske blivit lite för kräsen med åldern..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

gjorde gifs av det hela

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Edit: Borttaget, eftersom Devildoll posta exakt samma som jag ovan. Doh!

Permalänk
Medlem

Perfekt! Och smart att aktualisera spelet på nytt när det sjunkit undan lite i media. Borde leda till ökad försäljning dels pga den ökade exponeringen det får, dels pga att många, liksom jag, väntat på att köpa innan det utlovade föbättrade grafikläget faktiskt kommit på plats.

Permalänk
Medlem

Undra bara nu varför det försvann lika fort som det kom dit mån tro..?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Undra bara nu varför det försvann lika fort som det kom dit mån tro..?

Det var upptäckt av utomstående att länken fanns, de var inte klara med patcharna ännu (länkarna fungerade inte för nerladdning). Så det tog säkert ner den tills de är klara med lanseringen. Vilket bör vara inom en väldigt nära framtid.

Permalänk
Medlem

Synd bara att man redan har varvat spelet... :/
Men man ska ju såklart testa!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Fortfarande ett slowmotion FPS anpassat för att spela med handkontroller, lite snyggare grafik gör varken från eller till.

Permalänk
Medlem

Då kan man kanske börja på det där igen snart, skickade ut skräpet inom 5 min speltid för att det såg ut som något från 2004.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det var upptäckt av utomstående att länken fanns, de var inte klara med patcharna ännu (länkarna fungerade inte för nerladdning). Så det tog säkert ner den tills de är klara med lanseringen. Vilket bör vara inom en väldigt nära framtid.

Jo jag märkte att länkarna inte fungerade efter ett frenetiskt klickande xP

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Har redan spelat igenom det några gånger men en gång till ska man nog klara av..... med 2fps

Permalänk
Medlem

Synd att fysiken inte är fullt lika bra som i orginalet bara :< Gillade att kunna riva hus och grejer(hoppas jag inte minns helt fel nu bara men man kunde väll riva vissa hus? ^^)

Permalänk
Medlem

Wow det var verkligen ingen skillnad grafiskt sätt tycker det ser lika bra ut på on eller off.. mycket hype för dx11 sen när det väl släpps en patch för det så märks det knappt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Synd att fysiken inte är fullt lika bra som i orginalet bara :< Gillade att kunna riva hus och grejer(hoppas jag inte minns helt fel nu bara men man kunde väll riva vissa hus? ^^)

man kunde spränga de flesta skjul. men jag har också upplect ettans fysik som bättre.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Varför bara köpa på dyraste stället? Finns (fanns) för 150:- eller ännu billligare på andra ställen och i butiker. Kostar t.ex. 279:- på webhallen.

för att det är smidigt

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Crysis 2-Done right edition Därför jag väntade med köp

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Wow det var verkligen ingen skillnad grafiskt sätt tycker det ser lika bra ut på on eller off.. mycket hype för dx11 sen när det väl släpps en patch för det så märks det knappt.

Som jag har fattat det är tessilering intressantare i bilder som rör sig än i stillbilder. Men personligen tycker jag nästan den utan tessilering av de två första bilderna ser bättre ut.:-P

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

men lol X) det är ju redan dom uppdaterade DX11 grafiken på off : P on e bara med tessellation. ser inte alls lika bra ut på dx9

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp då. Får se. Eller så väntar jag tills jag köpt ett Dx11 kort. Men nu får det ju även stöd för Dx10 också. Undrar om det är stor skillnad på det och dx9...?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Jippie! Tur man inte spelat igenom det än då

Permalänk
Medlem

För lite, för sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

för att det är smidigt

Så du vill ha spelet, men begränsar dig till att bara köpa på ett ställe där det just nu inte går att köpa och du väljer att inte köpa det trots att det finns betydligt billigare på andra ställen (digital download som är lika enkla att ladda ner ifrån). Även om Steam är smidigt, så tycker jag du begränsar dig. Men visst, det är ditt val.

Permalänk
Skrivet av Zidious G:

Kanske blir ett köp då. Får se. Eller så väntar jag tills jag köpt ett Dx11 kort. Men nu får det ju även stöd för Dx10 också. Undrar om det är stor skillnad på det och dx9...?

får hoppas det då jag med har ett dx10 kort : P
men 1an använder ju dx10 så förhoppnings vis blir det bättre då jag tycker 1an är bättre en 2an : )

Permalänk
Medlem

Tegelstenarna tycker jag blev fulare, annars är det väldigt välkommet!

Men detta kommer nog inte bli lika bra som Frostbite 2 eller Unreal 3 som bygger på DX11 från grunden. (om jag förstått det rätt)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

dessa pack gör nog rätt mycket när man väl spelar, svårt att få känslan av nåra taskiga screens, om inte anant så lär prestandan sänkas rätt mycket, hoppas det kommer sli samt cf profiler för dx11, för de gamla lär väll inte funka.