DX11 och högupplösta texturer på väg till Crysis 2

Permalänk
Medlem

Lite sent påtänkt utav de där stövlarna kanske?

Permalänk
Medlem

Tesselering på gjord ju att det såg klart mer detaljerat ut.

Men kan dom inte fokusera på att göra ett roligt spel istället för ett haltaskigt benchmarking-verktyg, som dessutom skalar halvtaskigt med bättre hårdvara? (tänker på Crysis 1, 2:an vet jag inte hur bra den är på det planet)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

undrar dock hur dom tänker där borta, spelet känns gammalt redan & majoriteten som tänkt köpa lär väll ha gjort det redan, jag menar, spelet kostar 150kr, eller försöker dom kamma in nåra kr extra med dx11? lönerna till utvecklarna lär ju ha kostat mer... annars vill dom bara visa upp spelmotorn så deras "status" återstår.

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Tegelstenarna tycker jag blev fulare, annars är det väldigt välkommet!

Men detta kommer nog inte bli lika bra som Frostbite 2 eller Unreal 3 som bygger på DX11 från grunden. (om jag förstått det rätt)

unreal 3 är baserad på dx9 det e jag ganska säker på då jag använder det.frostbite ska va maximerat för dx11 . dock tror jag cryengine 3 är mer anpassad till dx11 än unreal.

Permalänk
Medlem

denna nyhet är meh "rycker på axlarna"
sketer fullständigt i crysis 2 har redan spelat genom det
fasiken så mer sugen på bf3 än nån grafik lull lull updatering till crysis

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Som jag har fattat det är tessilering intressantare i bilder som rör sig än i stillbilder. Men personligen tycker jag nästan den utan tessilering av de två första bilderna ser bättre ut.:-P

Dessutom brukar man inte köra spelet som GIF-bilder med 660 × 371 pixlar.
Blir ingen vidare bra jämförelse om det inte är näst intill okomprimerade bilder och med ungefär samma antal pixlar som man spelar i.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

unreal 3 är baserad på dx9 det e jag ganska säker på då jag använder det.frostbite ska va maximerat för dx11 . dock tror jag cryengine 3 är mer anpassad till dx11 än unreal.

Unreal 3-motorn har uppgraderats till DX11, för bara någon månad/ett par månader sedan, och har med alla dess funktioner. Stor respekt för Epic Games, som har gjort en motor för både PC och konsol utan att minska funktionaliteten på någondera.

Till topic: Att de lägger till Dx11 och - kanske framförallt - bättre upplösning på texturer i Crysis 2 är absolut värt något, respekterar Crytek för det. Om det blir datorkrossaren som första Crysis var (/fortfarande är) återstår att se, men nog kommer det bli tyngre alltid. Smart drag av dem att släppa det här lite senare, då det plötsligt blir mycket mer intressant för många entusiast-gamers på marknaden.

Visa signatur

ASUS Strix B550-F | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB 3200MHz RAM | ASUS Dual RTX 4070 | Corsair MP600 2TB | Corsair HX650W PSU | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Tyvärr alldeles försent då jag redan klarat singelplay delen och den har knappt något replay-värde. Kanske kan vara något för folk som fastnade för mmultiplayen men jag är inte en av dem.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

Tro inte! Lyssna på mig och Pixel istället! Eller kolla de fantastiska klippen på youtube!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag upplever det som mer levande och verklighetstroget (på alla bilder med DX11 POM ON och TESSELLATION ON). Och SSR ON är sjukt snyggt... Däremot gillar jag inte SSDO ON, det ser nästan precis ut som det gör när man drar upp kontrasten för högt.

Permalänk
Skrivet av Mr Pixel:

Unreal 3-motorn har uppgraderats till DX11, för bara någon månad/ett par månader sedan, och har med alla dess funktioner. Stor respekt för Epic Games, som har gjort en motor för både PC och konsol utan att minska funktionaliteten på någondera.

Till topic: Att de lägger till Dx11 och - kanske framförallt - bättre upplösning på texturer i Crysis 2 är absolut värt något, respekterar Crytek för det. Om det blir datorkrossaren som första Crysis var (/fortfarande är) återstår att se, men nog kommer det bli tyngre alltid. Smart drag av dem att släppa det här lite senare, då det plötsligt blir mycket mer intressant för många entusiast-gamers på marknaden.

Tack för att du rätta. som du sa har dom uppgraderat till DX11, dock va det jag ville få fram att den bygger på dx9 efter som han påstod att den va som frostbite byggd på det till skolnad från CE3. Jag håller även med dig om att Epic Games är duktiga, kan jag säga att det är en riktigt bra motor att arbeta i.

Permalänk

Tro inte! Lyssna på mig och Pixel istället! Eller kolla de fantastiska klippen på youtube!

jag vet hur det ser ut som jag skrev använder jag det

Permalänk
Medlem

https://secure.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=40&t=32220

Citat:

Hi guys,

Below are the patch notes for Patch 1.9, this is also the patch that will enable DX11 Support (available via a separate download). We're aiming to have this patch live and available to you all next week. As always we're interested to hear your comments/thoughts on these changes so please post them below.

Crysis 2 Patch 1.9

• Added Contact Shadows
• Added DX11 benchmark level
• Added DX11 support for Crysis 2 (the following features only work when downloading the optional DX11 package here):
• - Tessellation + Displacement Mapping
• - High Quality HDR Motion Blur
• - Realistic Shadows with Variable Penumbra
• - Sprite Based Bokeh Depth of Field
• - Parallax Occlusion Mapping
• - Particles Motion Blur, Shadows and Art Updates
• - Water Rendering improvements and using Tessellation + Displacement Mapping
• Added Realtime Local Reflections
• Added support for Higher Res Textures Package
• Added various new console variables to whitelist
• Fixed bullet penetration, which had been broken by a bug introduced with the DLC 2 patch
• Fixed issue in MP where player stats weren't always saved at the end of a game
• Fixed issue in MP where player stats would sometimes randomly reset
• Fixed issue with MP time played statistic, which would sometimes be too low on leaderboards and in stats
• Fixed issue with JAW rocket not firing through window's containing broken glass
• Fixed rare issue where a user could not access MP with a valid CD key if they had previously used an invalid CD key
• Improved advanced graphics options menu
• Improved anti-cheat measurements: fixed exploit which could prevent vote kicking working against a user
• Improved multi-GPU support
• Improved Tone Mapping
• Re-added possibility to enable r_StereoSupportAMD via config file (unsupported)

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

läckert synd bara att EA tagit bort crysis 2 från steam annars hade det blivit ett givet köp

Det är inte EA som gjorde det utan Valve/Steam

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Tack för infon. Det blir alltså tre olika nerladdningar. Först en patch v1.9 som fixar lite buggar och lägger till stöd för DX11. Sen en nerladdning med DX11-specifika saker, och sist men inte minst en fil med högupplösta textures.

Permalänk
Medlem

jädrans vilken skillnad det blev på tegelväggen nice.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kanske dags att köpa det nu

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Så du vill ha spelet, men begränsar dig till att bara köpa på ett ställe där det just nu inte går att köpa och du väljer att inte köpa det trots att det finns betydligt billigare på andra ställen (digital download som är lika enkla att ladda ner ifrån). Även om Steam är smidigt, så tycker jag du begränsar dig. Men visst, det är ditt val.

nu tycker jag du tar i lite, det är inte så att jag direkt dör av att inte köpa det. jag hade mer köpte det för att ha nått att göra ett par dagar. jag har över 60 spel på steam och att börja köpa från olika ställen tar lite bort poängen för mig med steam, att ha allt på samma ställe och att slippa skivor som blir repiga.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Det är inte EA som gjorde det utan Valve/Steam

vet vad du syftar på men om det är så varför ligger tex Crysis 1 och WarHead kvar?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

vet vad du syftar på men om det är så varför ligger tex Crysis 1 och WarHead kvar?

För att crytek har ett avtal med en annan nedladdningstjänst som bryter mot Steams nya regler och resultatet blev att Crysis 2 togs bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

För att crytek har ett avtal med en annan nedladdningstjänst som bryter mot Steams nya regler och resultatet blev att Crysis 2 togs bort.

och vilken utvecklare gjorde Crysis 1 och Warhead?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

och vilken utvecklare gjorde Crysis 1 och Warhead?

Avtal skrivs per produkt. Detta för att tillverkare vill kunna välja distributionskanal anpassat för just den produkten.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt! Bra gjort av dem!

Permalänk
Skrivet av Haibane:

Tyvärr alldeles försent då jag redan klarat singelplay delen och den har knappt något replay-värde. Kanske kan vara något för folk som fastnade för mmultiplayen men jag är inte en av dem.

Håller med om det. Tyckte spelet var rätt dåligt och då menar jag inte grafiken. Multi var kul i två dagar sen vart det tråkigt också.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Bazooka_tim:

Håller med om det. Tyckte spelet var rätt dåligt och då menar jag inte grafiken. Multi var kul i två dagar sen vart det tråkigt också.

brukar aldrig gilla mp i spel e mer en sp spelare dock gilla jag mp i detta

Permalänk
Skrivet av Buio:

Så du vill ha spelet, men begränsar dig till att bara köpa på ett ställe där det just nu inte går att köpa och du väljer att inte köpa det trots att det finns betydligt billigare på andra ställen (digital download som är lika enkla att ladda ner ifrån). Även om Steam är smidigt, så tycker jag du begränsar dig. Men visst, det är ditt val.

mje när man har en fet lista i steam vill man ha alt på samma ställe...vist man betalar mer män ända fram till nyligen så fans "alla" spel på steam så smidigheten har gjort att jag helt slutat köpa fysiska kopior av spel.

bara min vinkel på verkligheten

tilläggas har jag väll något under 10 titlar på eadm(misstänker att det funkar att koppla dom till origins) men det är ju bara renodlade ea spel och som gammal gamer har man ett fint inpyrt hat mot ea....

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Men detta kommer nog inte bli lika bra som Frostbite 2 eller Unreal 3 som bygger på DX11 från grunden. (om jag förstått det rätt)

Frostbite 2, oj nu kom jag.

Visa signatur
Permalänk
Skäggig legend

Jo men om det kommer kan det bli av att jag köper spelet. Jag blev förbluffad av handlingen och tycket det var underbart att spela. Att den inte hade dx11 var en riktig downsider men att det "blir av" nu gör att det blir mycket mer intressant att köpa det och spela det online faktiskt. Jag köpte inte ett nytt grafikkort bara för att spela dx9 spel, då kunde jag hållit mig till mitt gamla 4850. Nej detta fick dom göra om och göra rätt Hoppas det blir "riktig" dx11 och inte bara lite smått här och där. wooho

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem

Jag lyckades precis ladda ner de olika filerna ifrån hemsidan, men som jag förstår så måste man vänta på 1.9 först.

Visa signatur

Lek dator: i7 920 // 12GB ram 1600Mhz || 5970 // SSD 80GB // Asus P6X58D Premium // 3 X Syncmaster 2443BW
Extra dator: Q6600 // 4GB ram // 260 GTX // Evga 750i FTW
Laptop: Hp 6540eo | Gadgets: Ipad Wifi | iPhone 2G
Kamera: Canon EOS 550D + EFS 18-55mm 3,5-5,6

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

nu tycker jag du tar i lite, det är inte så att jag direkt dör av att inte köpa det. jag hade mer köpte det för att ha nått att göra ett par dagar. jag har över 60 spel på steam och att börja köpa från olika ställen tar lite bort poängen för mig med steam, att ha allt på samma ställe och att slippa skivor som blir repiga.

Har inget emot om du vill ha allt på Steam, det är ditt val.

Personligen tycker jag man låser sig lite, det finns andra downloadställen där spelet finns att köpa (dessutom billigare än Steam var fram till spelet togs bort). Det går att ladda ner hur många gånger man vill även på andra ställen förstås.

Nu är detta rätt så off topic, men ville bara klargöra vad jag menade.