Kommer ej åt all data på USB minne

Permalänk
Medlem

Kommer ej åt all data på USB minne

Hej,

Jag kommer inte åt all data som finns lagrad på min usb sticka. Går jag in på "den här datorn..", högerklickar på usb minnet och trycker på egenskaper ser jag att 7gb används av usb minnet, men öppnar jag däremot usb stickan, markerar allt på den, och trycker på "egenskaper" så tar upptar det endast 5 gb. Med andra ord: Det saknas 2gb som jag inte alls kommer åt.

Vad kan jag göra för att komma åt allting? (Nej, det har inte att göra med "visa dolda mapper/filer")

Kan för övrigt nämna att, varje gång jag stoppar in stickan i datorn, får jag en ruta som frågar om jag vill göra en "diskkontroll" eller "fortsätta utan diskkontroll". Har testat både men jag kommer fortfarande inte åt de 2 gb som finns där och gömmer sig. Nämnvärt är också att de här diskkontrollen som jag testat att köra, inte fungerar, d.v.s. den blir aldrig fullständig, den kraschar/stannar eller något. Vad vet jag.

Hjälp uppskattas, behöver få tillgång till de här sista 2gb.

chandie

Permalänk
Medlem

testa att formatera om minnet.

Permalänk
Medlem

antagligen är det system filer som av nån anledning ligger på usb't
prova att slå av dölj kända fil ändelser /system filer
utforskaren höger klicka på en disk och välj mapp och sök alternativ
kryssa sedan i dölj inte kända filer
samt kryssa av dölj system filer

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.