Schedulerad körning under nattetid?

Permalänk
Medlem

Schedulerad körning under nattetid?

Hej

Har en eller två servers på jobbet som jag skulle kunna använda för Sweclockers F@H lag.
Dock är kravet att körningarna endast går nattetid. Är detta möjligt och i så fall hur gör man?

Permalänk
Medlem

Det beror ju lite vad du kör med för OS, men självklart så går det att lösa på många olika sätt.

Permalänk
Medlem

nu har det gått över gränsen. schemalagd!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det beror ju lite vad du kör med för OS, men självklart så går det att lösa på många olika sätt.

Operativet är Windows server.

Att starta processen kan jag tänka mig är ganska enkelt.
Antar att det är bara att skapa en genväg till f@h-klienten tillsammans med några väl valda parametrar. (har någon ett exempel?)

...Men, hur kan jag avsluta processen på morgonen utan att förlora processad tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Operativet är Windows server.

Att starta processen kan jag tänka mig är ganska enkelt.
Antar att det är bara att skapa en genväg till f@h-klienten tillsammans med några väl valda parametrar. (har någon ett exempel?)

...Men, hur kan jag avsluta processen på morgonen utan att förlora processad tid?

Förlorar man inte bara bort till senaste checkpointen när man dödar processen? 10-20minuters arbete max

Permalänk

Borde väl gå med Task Scheduler? Kan vara lite pilligt men borde gå

Ligger i Start -> Accessories -> System Tools i Windows 7 iaf, borde väl ligga på något liknande ställe i ditt OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Borde väl gå med Task Scheduler? Kan vara lite pilligt men borde gå

Ligger i Start -> Accessories -> System Tools i Windows 7 iaf, borde väl ligga på något liknande ställe i ditt OS.

Absolut, så kan man göra. dock kvarstår problemet med att döda processen varje vardagsmorgon.

MEN!
jag hittade denna länk som ser ut vara precis vad jag behöver.
http://fahwiki.net/index.php/FoldingAtWork