Sista koll innan köp (moderkort, minnen, cpu)

Permalänk

Sista koll innan köp (moderkort, minnen, cpu)

Tjena!

Ska precis trycka på köpknappen men vill höra lite om nån har en åsikt utifrån. Min inköpslista ser ut som så här:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=942102...

Men om man köper från inwarehouse.se så spar man tydligen en dryg hundring på minnena. Det verkar ju nice. Det är ju ändå typ samma företag?

Funkar minnena med moderkortet trots att de inte riktigt står med på QVL (det är inga corsair 4gb-stickor som gör det?). Jag litar inte riktigt på den listan, eftersom den rekommenderar ibland 3x2gb och 6x4gb på några ställen, vilket är konstigt av två anledningar; moderkortet har ju inte triple channel och framförallt har den bara 4 minnesplatser...

Listan finns här: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67_LE/#...

Verkar det vara en ganska bra och rimlig setup för CADande? (och även renderande!) Har en ganska begränsad budget och det jag föreslagit är alldeles på gränsen för vad som gör att jag kan äta månaden ut. Det är meningen att jag ska börja lära mig lite sånt till sommarn-hösten? Hade tänkt stoppa i ett Zalman 600W och ett gammalt HD3870 i den så länge, för att kanske utöka med ett nyare radeon till hösten... (BF3 ser ju rätt fett ut trots allt!)

Jag låter säkert jättevimsig, men jag har suttit och prisjaktat, wikipediat, sweclockrat och tomshardwareat hela dagen så jag känner mig helt vimmelkantig. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Permalänk
Medlem

Har lustigt nog exakt samma moderkort, processor och ram på min dator. Kan bara säga att det fungerar klockrent! Glöm inte att ställa in x.m.s i BIOS, hade lite problem att datorn inte ville dra igång. Gå alltså till Advanced>AI Tweaker>AI Overclock Tuner. Kanske bara jag som haft problemet, men här är lösningen iaf. Du kommer inte bli missnöjd!

Visa signatur

MKX

Permalänk
Skrivet av noblesse:

Har lustigt nog exakt samma moderkort, processor och ram på min dator.

"Great minds think alike?" Nu är beställningen lagd *förväntansfull*

Permalänk
Medlem
Skrivet av ca.agrell:

"Great minds think alike?" Nu är beställningen lagd *förväntansfull*

Lycka till! Säger som jag brukar : Glöm inte distanserna :>, brukar vara ett problem för många

Visa signatur

MKX