Permalänk
Medlem

Norton Ghost v.15

Tja.

Jag använder mig av tre hårddiskar i min dator. En systemdisk, en programdisk och en lagringsdisk. Systemdisken ska bytas ut här i dagarna och jag har blivit rådd till att använda mig av Norton Ghost för att kunna flytta över OS:et snabbt och enkelt till den nya hårddisken. Jag installerade v.15 precis som, vad jag har fattat, ska klara av att flytta över systemfilerna utan OS och utan medhjälp av CD eller bootbart USB-minne. Hur går detta till? Jag har gjort en exakt kopia av min systemdisk och lagt den på min lagringsdisk. Hur går jag sedan tillväga när jag bytt ut hårddisken?

Permalänk
Medlem

Inte använt Norton Ghost på ca 10år så det funkar säkert lite annorlunda nu, men bastanken är ju att du kopplar in din nya disk parallellt med den gamla, klona över disken och sen plocka ur den gamla.
Personligen föredrar jag Acronis True Image, gör snabbt och enkelt en image av din disk som du sedan kan lägga in på en ny disk oavsett storlek (så länge du har plats för datan dvs)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.