Är denna bra? : Samsung EcoGreen F4 2TB 32MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Är denna bra? : Samsung EcoGreen F4 2TB 32MB

hej.

Jag tänkte köpa en snabb lagringsdisk som jag sätter i en extern kabinett.
Denhär funderar jag på:
Samsung EcoGreen F4 2TB 32MB

Jag hörde ju att F3an var väldigt snabb. Och att denna kunde vara snabbare. Men jag har inte hittat några tester riktigt (då jag är lite nybörjare på sånt ^^)

Så alltså, vad tror ni om denna disk? Vad har den egentligen för prestanda? Sekventiell och 4K m.m.
(Och är den hållbar? Så det inte blir hårddiskkrash efter några månader/ett par år.)

Någon som kanske även har denna disk och har testat själv hur snabb den är t ex?

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Den e grön=lagringsdisk å duger bra till femmor, Googla efter tester!

Skaruha sysdisk->kolla tråden breve om Elgigantens rea på externa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Då det är en green är den ju inte särskilt snabb, men för en lagringsdisk behöver du å andra sidan inte så mycket fart.
Men för prestanda på den är det ju bara att kolla länken du gav..

Rotationshastighet 5 400 RPM
Genomsnittlig accesstid 14.4 ms
Genomsnittlig söktid 8.9 ms

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Feb 2007