Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Apr 2011

Fractal Design Arc Mini

Tjosan!

En snabb fråga: Kan man köra Crossfire/SLI i Fractal Design Arc Mini?
Jag har ingen koll på hur man identifierar möjligheten för två grafikkort i ett chassi så om någon kunde svara på frågan eller berätta hur man avgör om ett chassi är lämpligt eller inte för Crossfire/SLI så hade jag varit tacksam!

(Jag vill bygga en dator som är kompakt och enkel att ta med sig på resa men ändå prisvärd och tycker 2x 6870/560Ti ser ut som en betydligt bättre affär än 1x 6970/580).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköööping
Registrerad
Dec 2007

För två grafikkort så måste det ha gott om kylning. Dessutom krävs det att längden på dessa inte överstiger vad chassit tillåter. Arc Mini stödjer upp till 260 mm grafikkort om de är i nivå med hårddiskburen. gigabytes GTX 560ti är 241 mm så två av dem går in utan problem.

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Apr 2011

Skulle man kunna få plats med 2 x Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC (278mm långa) om man tog bort ena hårddiskburen? De verkar ha det bästa priset samt ett av de bästa och tystaste kylninsuppläggen. Vill gärna ha Inet bygga ihop datorn åt mig för att undvika fel och ha garantin till hands men deras grafikkort är relativt dyra så valmöjligheterna känns lite begränsade. Men eftersom 1 SSD och 2 HDD räcker för mig borde väl denna lösningen fungera?

( Fractal Design Arc Mini )

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Skåne
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av JLockhart:

Skulle man kunna få plats med 2 x Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC (278mm långa) om man tog bort ena hårddiskburen? De verkar ha det bästa priset samt ett av de bästa och tystaste kylninsuppläggen. Vill gärna ha Inet bygga ihop datorn åt mig för att undvika fel och ha garantin till hands men deras grafikkort är relativt dyra så valmöjligheterna känns lite begränsade. Men eftersom 1 SSD och 2 HDD räcker för mig borde väl denna lösningen fungera?

( Fractal Design Arc Mini )

Just modellerna du nämner är 29cm långa [1] [2]. Vilket gör att dom definitivt inte får plats i ett Arc Mini om du ska ha två. Då det undre korten kommer slå i hårddiskburen.

(om det nu stämmer med 26cm gräns)

Ett tips är att gå på 560 Ti som nämnts ovan.

5960X | X99-E WS | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | 2 x Intel 750 | Full Loop | Enthoo Primo
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB