Vilken proportional pool och varför?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jun 2009

Vilken proportional pool och varför?

Som topic lyder så vill jag ha en diskussion om vilken proportional pool man ska välja och varför...

Det finns en hel massa exempelvis:

• Deepbit.net

• Swepool.net

• Bitcoins.lc

• Bitcoinpool.com

Och en hel drös till...

Alla har olika mängder workers/användare och hastighet på sina pooler... Högre hastighet gör att hashen löses snabbare, right? Så varför är det dåligt att minea i exempelvis Deepbit? Är det X antal bitcoins som delas på alla som varit med och löst blocket eller?

Skriv gärna vilken du kör och varför!

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
at home
Registrerad
Mar 2004

Ju fler det är som minar på ett block desto fler är det som delar på de 50BTC man får. Sen går det givetvis snabbare ju fler man är. Det är väl egentligen ett val man får göra. Antingen Snabba utbetalningar med mindre BTC / betalning eller längre mellanrum mellan utbetalningarna men mer BTC / betalning.

Jag minar på bitcoins.lc för tillfället. Känns som en aktiv pool som sköts bra. Sen kommer det även komma upp en marknad för att köpa/sälja BTC vilket är trevligt. Sen att det är en från SweC som är Op är ju alltid trevligt.

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av crazzir:

Ju fler det är som minar på ett block desto fler är det som delar på de 50BTC man får. Sen går det givetvis snabbare ju fler man är. Det är väl egentligen ett val man får göra. Antingen Snabba utbetalningar med mindre BTC / betalning eller längre mellanrum mellan utbetalningarna men mer BTC / betalning.

Jag minar på bitcoins.lc för tillfället. Känns som en aktiv pool som sköts bra. Sen kommer det även komma upp en marknad för att köpa/sälja BTC vilket är trevligt. Sen att det är en från SweC som är Op är ju alltid trevligt.

Frågan är hur många per pool är lagom... Skulle vara intressant med en enkel uträkning om de e någon som orkar

Det hjälper ju också till när man ska välja pool sen.

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av mannen99:

Frågan är hur många per pool är lagom... Skulle vara intressant med en enkel uträkning om de e någon som orkar

Finns det verkligen något antal som är bättre än något annat? Att vara ensam kan kanske vara lite psykologiskt jobbigt, men i längden bör det väl vara (minst) lika lönsamt. Och för många kan man väl inte heller vara, förutsatt att man inte bidrar så lite att belöningen avrundas bort (mindre än 0,00000001 BTC om jag har tolkat det rätt) och att belastningen på servrar och liknande inte blir för stor. Det är nog snarare det senare, att tjänsten är snabb och stabil, samt att de inte tar ut för ohemula avgifter eller liknande som bör avgöra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2005

Stabilitet samt avgifter avgör. Sedan handlar det om du vill se många små bäckar eller en stor flod...
Personligen föredrar jag många små, men flera andra föredrar en stor... Smaken är som b.....

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010