Battlefield Heroes hackat, kontoinformation från betafasen på vift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Vart kunde man ladda ner denna torrent?
Är det Lulzsec eller Anonymous som är igång igen?

Den fanns på TPB tidigare idag.

Permalänk
Medlem

Hoppas att personerna bakom detta kommer att straffas hårt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad problemet är? Om dem får lösenorden? visst, du kan fli facerapad osv men det är ju ungefär allt?

Menar...det är ju ingen som har t.ex banklösen elr liknande?

Det vad väl värre med Sony, där dem faktiskt fick tag på kreditkortsnummer

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

http://lulzsecurity.com/releases/62000_random_logins.txt

Där är listan för alla e-mails + lösenord, inte bra

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

http://lulzsecurity.com/releases/62000_random_logins.txt

Där är listan för alla e-mails + lösenord, inte bra

Inte med

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

http://lulzsecurity.com/releases/62000_random_logins.txt

Där är listan för alla e-mails + lösenord, inte bra

Det där är inte användarnamnen och lösen från Battlefield Heroes hacken!

Det rör sig om ca 550 000 användarnamn och lösenord

Jag hittade en post på ett annat forum, där en person har länkat till en fil som ska innehålla alla drabbade användarnamn! Då det inte finns några lösenord i den filen så kan jag länka till hans/hennes post här
http://forums.electronicarts.co.uk/19474380-post19.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Varför de gör det är för att få företaget/organisationen/whatever att skämmas över sin låga säkerhet, ungefär som att säga "Det är inte vårt fel att lösenorden är ute, skyll på XXX".
Förstår vad de är ute efter, men fel tillvägagångssätt enligt min uppfattning.

Mjo min poäng var just att de är ju klart sjukt dåligt att säkerheten är så låg, men de ska inte krävas att alla uppgifter släpps fritt för att de ska ta tag i det. Ska räcka med att de hackar och bevisar allt för bolaget (anonymt ofc)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LoTex94:

Förstår inte vad problemet är? Om dem får lösenorden? visst, du kan fli facerapad osv men det är ju ungefär allt?

Menar...det är ju ingen som har t.ex banklösen elr liknande?

Det vad väl värre med Sony, där dem faktiskt fick tag på kreditkortsnummer

Får de tag i din emailadress och ditt lösenord dit kan de i princip göra vafan de vill. Om du inte har använt samma lösenord där så kan de klicka "glömt lösenord" och komma in på det sättet. internetbanker i stil med PayPal är ju också populära, där kan man ju sabba en hel del skit. Vet att det köptes massor med porr från Amazon till random folk efter ett av LulzSec's upptåg.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

I vilket fall som helst har de ju nu gått ut med att deras "50 days of lulz" är över, så det blir inget mer efter detta iallafall.

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

I vilket fall som helst har de ju nu gått ut med att deras "50 days of lulz" är över, så det blir inget mer efter detta iallafall.

Dom lär inte fortsätta nej, men det finns nog många som kommer börja med sånt här skit nu. Så det spelar ingen roll om Lulz lägger av eller inte.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

ouch mitt är med Attans att de ska drabba ett spel som jag inte rört på år och dar (sedan betan), minns ju inte ens vad jag hade för lösen till skiten. ajja är väl bara att börja byta på rubbet då :/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Mjo min poäng var just att de är ju klart sjukt dåligt att säkerheten är så låg, men de ska inte krävas att alla uppgifter släpps fritt för att de ska ta tag i det. Ska räcka med att de hackar och bevisar allt för bolaget (anonymt ofc)

Fast saken är väll den att det inte har lika stor påverkan om de inte släpper det publikt. Meningen är väll lite att de vill få företagen att höja säkerheten i förebyggande syfte. Det är ju inte bra publicitet för företagen om användareuppgifter läcker ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Förstår inte vad problemet är? Om dem får lösenorden? visst, du kan fli facerapad osv men det är ju ungefär allt?

Menar...det är ju ingen som har t.ex banklösen elr liknande?

Det vad väl värre med Sony, där dem faktiskt fick tag på kreditkortsnummer

Nae det är inte allt..

Jag fick mitt Spotifykonto kapat, via någon annan sida (ja, jag var dum nog att använda samma lösen där som på något annat ställt). Och gmail-kontot som jag hade på Spotify hade också blivit kapad av samma person. Så jag kunde inte göra recovery på spotifykontot utan att få tillgång till min mail. Så jag gick igenom gmails formulär för återställande av gmail-konto. När jag väl fått tillbaka mitt konto så kunde jag återställa Spotify också

Jag hade tur att jag upptäckte det relativt snabbt. Personen som kapat kontot hade ändrat betalning till årlig(!) istället för månadsvis. Det skulle alltså dras 1200:- vilken dag som helst från mitt konto. Som tur var är denna förövare dum nog att inte byta email kopplat till kontot.

Permalänk

Hur löser man ut md5 hashen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Hur löser man ut md5 hashen?

http://lmgtfy.com/?q=crack+md5+password

Permalänk

Tack (så jäkla grymt att lmgtfy:a nån )

Permalänk
Medlem

Vilket sätt rekommenderar ni?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Ni kan använda denna länk för att söka på namnet ni tror att ni använde i BF:H betan och få reda på om era användarnamn finns med.
http://facepun.ch/lulzsec.php?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Vilket sätt rekommenderar ni?

Rekommenderar till vad?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Avstängd

är det året för för sprida information?

först gawker sen EA nu detta som tur är så använder jag inte samma lösenord på allt men för varje gång detta händer så får jag mer spam

edit:otroligt att jag glömde att ta med playstation network

Permalänk
Medlem

Fick mitt EA konto hackat (Använder samma mail till BF2, BFH, BFbc2) men som tur e hjälpte det med att återställa lösenordet och byta mail på allt.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Ajdå såg att mitt användarnamn var med där. Undra vad man hade för lösenord...
EA-kontot hade inte hackats iallafall.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Mitt namn var med

Vad jag vet så använder BF: Heroes samma inlogg som för ditt EA-konto. Så jag rekomenderar att byta lösen.

EDIT:
Kollade upp det på mitt EAkonto. Detta stämmer

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk

Gäller detta endast BF: Heroes? Så att man sitter säkert på sitt EA konto?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Skrivet av laggarbacken:

Gäller detta endast BF: Heroes? Så att man sitter säkert på sitt EA konto?

Ska vara samma inloggning på båda nu för tiden, vet inte hur det var under betan däremot. Jag har bytt lösenord på en jävla massa skit nu i alla fall, rekommenderar dig att göra det samma om ditt användarnamn är med i listan.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Funderar på om det är nödvändig att byte lösenord på mer än mitt EA-konto. Har inte samma lösenord på något annat vad jag vet.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Inaktiv

Tycker Lulzsec's agerande är positivt, bortsett från att publisera uppgifterna - dock är det bevis nog att dom gjort det dom sagt.

Många företag kommer nog att dra öronen åt sig och verkligen se över sitt 90'tals säkerhetssystem.

Permalänk
Medlem

Har man ett random lösenord t.ex. massa siffror, bokstäver etc. dvs. ett lösenord som ingen annan skulle kunna gissa så är det lugnt

Även om dom bara är md5 hashade.

Mitt konto fanns med i bfh listan men jag tänker inte bytta pass. Varför?
för lyckas dom knäcka den hashen så har dom förstjänat konot

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Inaktiv

Det är bra att de gör vad de gör då företagen skiter fullständigt i säkerheten tills det blir allmänt känt. Nu kan man ladda ner torrenten och leta upp sitt login för att se om det är någon fara. Är det bättre då kriminella med samma lätthet går in men inte säger till någon?

Företag vägrar erkänna sådant innan de inte längre kan förneka det. Kolla på banker och deras "säkra" VISA kort. Nästa lika enkla att knäcka som innan men de sålde skiten som oknäckbart för att slippa ersätta kunder. Tyvärr hittade säkerhetsforskare massiva hål i det hela så att när man går till domstol har man bevis att systemet läcker som ett såll.

Så ska man vara arg på någon är det företagen som kräver en massa onödig information och sedan inte ens orkar säkra den (och ja det går göra system som är nära 100% säkra).

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Hotfuzz08:

Hoppas att personerna bakom detta kommer att straffas hårt...

Skickades från m.sweclockers.com

De är bakom 7 proxies

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?