Kan man erase:a en DVD-RW om man brännt bootbar ISO?

Permalänk

Kan man erase:a en DVD-RW om man brännt bootbar ISO?

Jag hörde att man inte kan erese:a en CD-RW om man bränt CD-Audio på den. Varför kan man ju undra.

Men det jag funderar mest på är om det t ex inte går att erase:a en DVD-RW om man bränner en bootbar ISO på den.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Jodå, inga probs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jag hörde att man inte kan erese:a en CD-RW om man bränt CD-Audio på den. Varför kan man ju undra.

Men det jag funderar mest på är om det t ex inte går att erase:a en DVD-RW om man bränner en bootbar ISO på den.

Har jag missat något här? Har aldrig hört att det skulle vara problem med just CD-Audio, men jag får väl testa då (om jag hittar något CD-RW). Däremot har jag inte haft några problem som helst att radera CD/DVD-RW med boot:bara iso-avbildningar - vilket jag gjort flera gånger - och vad är vittsen med RW om man inte kan använda skivan flera gånger?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jaha så bra då vet vi.

När man ändå diskuterar DVD så funderar jag på en sak.

Är det någon skillnad med DVD+R och DVD-R? T ex att man kanske kan ta bort en gång men inte mer eller om man kan lägga till mer data med tiden eller liknande.
Eller är det helt enkelt ingen skillnad alls?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX