Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Kabelproblem

Hejsan!

Har precis köpt lite nya saker till datorn och stötte på ett problem. I mitt grafikkort ska jag koppla in 6+6 kontakter, men på mitt nätagg så har jag bara 6+2 pci e kontakter. Funkar det att köra med de 6 och strunta i de 2 extra kontakterna som sitter på samma kabel, eller kommer det bli problem med strömförsörjningen?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2009

Fick du inte med 6 pin kabel som du kopplar till en nätaggregatet med grafikkortet?

Caselabs Merlin SM8 - 4,5 GHz 5820K - Asus x99 pro - 2x Evga GTX 1080 FTW 2152 MHz- 16 GB Dominator Platinum 2800MHz - Samsung 960 1TB pro - wb red 4tb 2x - Evga supernova g2 850 - Custom loop

Instagram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Nta:

Hejsan!

Har precis köpt lite nya saker till datorn och stötte på ett problem. I mitt grafikkort ska jag koppla in 6+6 kontakter, men på mitt nätagg så har jag bara 6+2 pci e kontakter. Funkar det att köra med de 6 och strunta i de 2 extra kontakterna som sitter på samma kabel, eller kommer det bli problem med strömförsörjningen?

Tack på förhand!

Jo det ska funka!
De 2 extra stiften är ju för man ska kunna koppla in 8 pinnars kontakter med samma kabel.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

24mbit - Nej, enbart 6+2
A7V - Okej! Tack så mycket!