Ny till bitcoins och behöver lite tips

Permalänk
Medlem

Ny till bitcoins och behöver lite tips

Jag började precis på swepool efter minat på deepbit och elipius eller vad den nu hette. Dess värre går det extremt söligt då med CUDA cores inställningarna för GTX470 ger mig endast ca 80-85 Mhash/s men jag gör det mest för det verkar lite kul och inför framtiden ifall BTC går upp i pris kan man tjäna en slant. Förutom att säkra wallets vet jag inte så mycket mer och läst endast lite om flaggorna men inte hittat någon bra sida där de visar vilka man kan använda beroende på vilket kort.

En specific undran över transaction fees är hur de fungerar? Jag lyckades äntligen göra en överföring mellan min vanliga wallet och min säkra. Skickade 0.001 BTC och då kostade feen samma, vad är det för system?

Permalänk

Eftersom du har ett nvidia-grafikkort så kan du i princip glömma att mina med bitcoin. Dina elkostnader kommer att bli högre än vad du får ut.

Till bitcoinmining så är det radeonkort som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Eftersom du har ett nvidia-grafikkort så kan du i princip glömma att mina med bitcoin. Dina elkostnader kommer att bli högre än vad du får ut.

Till bitcoinmining så är det radeonkort som gäller.

Verkar som det. Om jag tar och säljer det och köper ett HD6870 (specifikt gigabyte med windforce kylaren för det är den jag har, effektiv och tyst) som är pre-klockad som bör vara rätt likt min GTX470 i prestanda men får ut en ca 230 MHash/s istället för nuvarande 90 Mhash/s.