Crysis 2 DX11 "Ultra Upgrade" redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

Inga DX11-effekter i världen kan göra ett fundamentalt dåligt spel bra.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Källa på det ?

(See what I did there ?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

This ^ och det gäller inte bara Crysis2 heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

http://novictum.com/uploads/FPSleveldesignclassic.jpg

Half-Life 2 är ju ärkeexemplet av linjär bandesign men inte gnäller folk på det. Lägg ner den där bilden.

Permalänk
Medlem

Spelet ser fan så mycket bättre ut med uppdateringen. Ser man inte detta rekommenderas glasögon
Det är kul hur mycket folk gnäller på spelet ändå. Man blir ju liksom inte tvingad att spela det. Gillar man det inte så spela inte.
Ibland är de enklaste lösningarna de bästa

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Half-Life 2 är ju ärkeexemplet av linjär bandesign men inte gnäller folk på det. Lägg ner den där bilden.

Fast jag gnäller ju på ALLA linjära kartor O_o

Permalänk

Ser ju lite bättre ut, men fan inte mycket.
Och det tråkiga är nu att det är gränsfall på spelbart.
Detta på datorn i sign!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

http://novictum.com/uploads/FPSleveldesignclassic.jpg

Haha, huvudet på spiken där!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nvidia jobbar på en ny driver för att fixa vissa problem med Crysis 2 och DX11-patchen. Står under Known Issues här;
http://www.mycrysis.com/forums/viewtopic.php?f=27&t=32062

Permalänk
Medlem

Det är så synd att spelet läckte ut, Att dom senare släppte spelet innan det var klart var ju den största tabbe dom kunnat göra. Vem kommer uppgradera och köra om spelet? Inte jag iaf, även om jag är det största crysis fan i världshistorien. Nej tack, ettan var snyggare på så många sätt. Och jag orkar inte uppgradera skiten.

Permalänk

fan att jag bara hade crysis 2 på PS3

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, går det nu att uppdatera spelet även om det inte ligger på C:-disken?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Tycker inte det största problemet med Crysis 2 var grafiken, det var helt klart ett spel som inte alls levde upp till förväntningnarna, inte på några punkter, varför kunde man inte vänta 3 månader och göra det helt färdigt istället.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Tycker inte det största problemet med Crysis 2 var grafiken, det var helt klart ett spel som inte alls levde upp till förväntningnarna, inte på några punkter, varför kunde man inte vänta 3 månader och göra det helt färdigt istället.

Håller fullständigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igulfast:

En sminkad gris är fortfarande en gris...

What he said.

Frågan är om man ska ta och riva sönder några hundra och kasta i sjön. Det skulle ge mig mer nöje än att bli ägare till en "sminkad gris". Mikroskopiska skillnader mellan DX9 och DX11. Enda nämnvädra va väl att DX11 upplevs som ljusare, vilket kanske är mer nackdel än fördel då man blir bländad på ett annat sätt. Att kalla det för "Ultra Upgrade" var dagens. Som att påstå, att tända en lampa i ett redan upplyst rum är en ultra uppgradering. Förmodligen...
Crytek har funnit så många vägar att skita sig i byxan att detta inte längre är kul, bara tragiskt.
Troligtvis bara dagar innan Crytek blir nedlagt eller uppköpt av Electronic Arts.
Ofta när man vill ha något vettigt att spela kommer man till insikt att man faktiskt saknar Westwood rätt mycket.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BerraJobb:

Wait. Så du tycker att dom borde väntat 3 månader innan dom släppte spelet för att då skulle dom kunna släppa med dx11? Men innan de sa du att det inte var grafiken det var fel med utan att spelet inte levde upp till dina förhoppningar. så låt mig fråga... Hade spelet var bättre om dom väntade 3 månader och släppte dx11 mm. ?

Skrivet av kabex:

Snabb fråga, går det nu att uppdatera spelet även om det inte ligger på C:-disken?

Yup den letar automatisk vart installationen ligger.

Skrivet av jioop:

Troligtvis bara dagar innan Crytek blir nedlagt eller uppköpt av Electronic Arts.
Ofta när man vill ha något vettigt att spela kommer man till insikt att man faktiskt saknar Westwood rätt mycket.

I lol'd

Permalänk
Medlem

Tyckte att det såg lite bättre ut men inte bra nog, texturerna såg fortfarande kassa ut (kollade in Robbaz vid) vid många ställen och tessa. såg fan inte så optimerad ut.

Hur som helst antar att det ser bättre ut men för ett inköp krävs det i mina ögon MER, vilket jag inte förväntade mig ifs.
De kunde lagt till mera krut och ordnat allt från början men de tog konsoll vägen och nu springer alla efter en så kallad sminkad gris.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cwittler:

Tyckte att det såg lite bättre ut men inte bra nog, texturerna såg fortfarande kassa ut (kollade in Robbaz vid) vid många ställen och tessa. såg fan inte så optimerad ut.

Hur som helst antar att det ser bättre ut men för ett inköp krävs det i mina ögon MER, vilket jag inte förväntade mig ifs.
De kunde lagt till mera krut och ordnat allt från början men de tog konsoll vägen och nu springer alla efter en så kallad sminkad gris.

Låt mig fråga dig... Har du nån gång köpt cod? Isåfall så borde du inte snacka. Om inte förlåt för att jag fråga.

Dukenukem hade ju fin grafik oxå lulz

Permalänk
Medlem

Tyckte inte det såg ut som någon "gigantisk" skillnad men kanske beror på att små youtube filmer inte gör någon rättvisa?
Jaja pallar inte installera detta igen, har redan klarat det 1 gång det är enough

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Provade och köra lite igår både med dx11 patch och ultra textuers men med datorn jag har i sign så får jag runt 30-40 fps med Extreme men runt 20-25 på Ultra. Ser dock ingen stor skillnad grafiskt. Imo så ser Vanilla Crysis fortfarande lite grymmare ut, så vrf inte göra Cryengine 2 med dx11? ^^

Edit: När jag klockar mitt 460 till 800 Mhz så får jag en spelbar FPS runt 30-40 FPS med Ultra inställningar (Det ända jag har ändra på nVidia kontrollpanelen är Tripple Buffering så att den är på)

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Sweet, 3 fps på i7 med 5970. Men det är snyggt när man står stilla, fast det ser mer lo-res ut nu.

Permalänk

Synd att det inte kom vid lanseringen bara...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

Sweet, 3 fps på i7 med 5970. Men det är snyggt när man står stilla, fast det ser mer lo-res ut nu.

Hur kan du har så mkt mindre FPS än mig när du har en bättre setup? o.O

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Gud vad alla är gnälliga, så farligt är det inte.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Har en undran om DX10.

VI alla som sitter med DX10 kort då. Kommer vi då ändå bara ha dx9 eller finns dx10 också inlagt i och med dx11?

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk

Nu kommer jag och "troll"-a lite enligt vissa.

Men jag tycker att de flesta av dagens spel är bygger på:
"Vi gör ett snyggt spel, skit i allt annat, bara det är snyggt som fan!"

Kommer ihåg på gamla goda tiden, Doom, Quake m.fl. hade en härlig känsla som jag totalt saknar i dagens moderna, vackra spel.

Enligt mitt tycke är Crysis 2 ett lysande exempel på ovanstående påstående.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag är den enda som gillar spelet.

Hatet mot Crysis 2 verkar snarare vara något allmänt flockbeteende, sällan finns det substans i argumenten.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj att prova.

@ Battle_Zealot

Håller med dig till 100%
Tycker jag känner igen fenomenet på dom senaste cod spelen, att dom fokuserat på fel saker enligt mitt tycke.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus VG34VQL3A
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Källa på det ?

(See what I did there ?)

Tja, är du inte född efter 1995 så har du säkert spelat tillräckligt många bra spel för att känna igen ett dåligt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10