Vilken konsol lämpar sig bäst till 4 player splitscreen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Vilken konsol lämpar sig bäst till 4 player splitscreen?

Hej!

Jag funderar på att skaffa en ny konsol för att kunna erbjuda lite roligare spel när vi är fyra spelare. Främst spel som spelas offline men även online fungerar om vi kan spela 4st på en konsol ändå.

Jag har inga kompisar med konsol så att välja efter det är inget tips.

Det ska heller inte vara den med flest rena shooters. Till 360 hittade jag t.ex. castle crashers som verkade vara ganska kul.

Här är mitt populäraste spel till min nuvarande Xbox 1:
http://www.youtube.com/watch?v=sUVSgGn6T8s
Andra exempel är Outlaw Volleyball ochTopSpin.

Den typen av spel uppskattas. Ha gärna spelpriserna i åtanke. Man kan kanske säga att spel från duktiga indieutvecklare uppskattas (?).

Det står mellan Xbox 360 och PS3.

// Gustaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Jag är rätt säker på att jag skulle valt Xbox i ditt fall. Det finns ganska många indie spel osv ute på live.
Men ska du ha tillgång till att spela online får du vara beredd på att betala 399kr / år på xbox för guld medlemsskap.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hägersten
Registrerad
Jul 2009

Av personliga erfarenheter så finns det få spel som slår Little Big Planet 1 & 2, grymt kul att spela, och en stor(!) community.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2009

Om du har kvar Xbox (1) Så är TimeSplitters2 ett spel du måste testa! Spelade säkert över 300 Timmar mellan 8-11års ålder... Grymt roligt spel! Vet en gång jag satt uppe till 5 på morgonen och var extremt trött med en polare men vi tyckte de var så satans skoj så vi fortsatte gibba och till slut somna vi med kontrollerna i händerna

Gaming : I5 2500k @ 4,8GHz + CM212 PnP NF-P12 | EVGA GTX1060 6GB | Asrock Z68-Extreme3 Gen3 | 2048MBx4 1333mhz Corsair LP | 120GB Kingston SSD | 4x500GB HDD | Corsair TX650W | FDR3 Arctic White |

Workstation : HP EiteBook 840G2 i7 spec | 256GB*2SSD | 16GBDDR3

Server : Fujitsu Primergy | i5 4570 | 16GBDDR3 ECC | ESXi 6.5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008

Jag äger en PS3 och spel som LittleBigPlanet osv är askult med polare men spel som inte är exklusiva har oftast bättre grafik till 360.

CPU: Intel i7 6700K GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 Windforce 3X RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 Mobo: ASUS Z170-A PSU: Corsair 550VX SSD: Samsung 840 EVO 500GB HDD: 1TB Samsung 7200RPM Spinpoint F3 Chassi: Fractal Design R3 OS: Windows 7 Home Premium 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Dec 2001

Halo 3/ODST/reach går 4 spelare Co-op eller 4 spelare på nätet mot andra
Gears of war 1-2 har i alla fall 2 player co-op

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Sen om du någon gång skulle vilja lira 2-player COOP så slår jag ett stort slag för Resident Evil 5. Jag och polaren har nog spelat igenom det 4-5ggr nu. Sjukt bra spel COOP.
Annars får jag hålla med om att Halo spelen är bra

MVH,
Gorian

---