Corsair Obsidian 650D eller Fractal Design XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Corsair Obsidian 650D eller Fractal Design XL

Vilket av dessa chassi hade ni valt?

Jag är ute efter en chassi med plats för mycket hdd och bra luftflöde. Ljudnivån spelar ingen roll. Obsidian 650D ser rätt snygg ut, men gillar inte riktigt fönstret. En annan grej som är dåligt med den att man inte kan köpa extra hdd bur till den. FD XL har ju gott om plats för hdd. Hur tycker ni? Kan inte bestämma mig riktigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010

ingen slår FD XL när det gäller hårddiskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Om hdd inte var ett problem?

EDIT: Hur mycket luft flyttar 200mm fläkten i fronten? Är det nå skillnad om det hade varit 2x 120mm fläktar på 1700rpm? Funderar för om man hade 6-9 hårddiskar i chassit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av DPG:

Om hdd inte var ett problem?

EDIT: Hur mycket luft flyttar 200mm fläkten i fronten? Är det nå skillnad om det hade varit 2x 120mm fläktar på 1700rpm? Funderar för om man hade 6-9 hårddiskar i chassit.

om jag skulle välja så skulle jag ta 650D eftersom det(enligt mig själv) är snyggare och har en ruta men eftersom du inte var så positiv till fönster och har många hårdiskar så bli det nog bättre med FD XL.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Hårddisk frågan går nog lösa. Sidopanelen går ju köpa nu utan fönster:) Blir ändå 650D. Jag undrar fortfarande om 200mm fläkten i fronten. Hur bra flyttar den luft om man nu hade 9 hdd i chassit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av DPG:

Hårddisk frågan går nog lösa. Sidopanelen går ju köpa nu utan fönster:) Blir ändå 650D. Jag undrar fortfarande om 200mm fläkten i fronten. Hur bra flyttar den luft om man nu hade 9 hdd i chassit?

har ingen aning om det men om de sätter in 9 hårddiskplatser borde de väl se till att kylningen räcker till eller?