Hjälp! Hårddisk installation samt fläkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2011

Hjälp! Hårddisk installation samt fläkt.

.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Unknown
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av korvmedmos:

Som sagt, ska nu inhandla mig lite nya delar i min bruk. Har en bild där alla delar som ska köpas finns på http://imageshack.us/f/850/trororor.png/ Har då två stycken frågor ang detta.

Fråga 1. Jag har redan en hårddisk inuti datorn som är kopplad med en P-ATA kabel. Den går från honan i moderkortet till hårdisken som sedan går till DVD-Skrivaren. Om jag kopplar in den nya hårddisken med den vinklade S-ATA kabeln fungerar allting korrekt då? Är det några andra kablar som behövs för att hårddisken ska fungera korrekt?

Fråga 2. 80mm fläktarna ska kopplas in i moderkortet eller i nät-agget. Inuti nätagget är det hur trångt som helst och där vet jag inte ens vart honorna finns. I moderkortet finns det två spots jag kan trycka in dem i, en i PWR_FAN och den andra i CHA-FAN. Vad är skillnaden om jag kopplar in dem i agget eller i moderkortet?

Är väldigt tacksam för svar datorkunniga!

MVH
Ludvig

Du kommer ju behöva ström till disken,
Fläkten lär du ju inte sätta i agget, om det inte är så att den är trasig lr låter mycket. sätt den i chassit istället för ett ökat luftflöde
Sätt den i chassit istället för att få ett bättre luftflöde

EDIT: istället för att skapa en bild på din kundvagn klicka på skapa länk till kundvagn

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7