Windows 7 skivavbildning hittas inte.

Permalänk

Windows 7 skivavbildning hittas inte.

Nu är det så att jag är en av de lyckliga som köpt OCZs Agility 3... Två stycken av dem till och med.
Som ni kanske har hört är det ju vissa "smärre" problem med dessa SSD, detta har gjort att jag har fått plocka bort RAID ganska många gånger för uppdatering av firmware.
Nu är det så att jag alltid gör en backup på HTPCn, som jag sedan kan ta direkt över nätverket. Detta är då en skivavbildning så jag får tillbaka min användare med alla systeminställningar osv.

Hursomhelst, till problemet. Sent inatt skulle en av diskarna uppdateras igen, efter att allt var färdigt sätter jag i min recovery-skiva, letar upp sökvägen i nätverket där min backup ligger men.... Inget, den tuggar några sekunder, sen ingenting. Jag får inte upp min skivavbildning.

Då detta fungerat innan blir jag lite förbryllad över vad som gått fel och söker därför assistans!

Edit: Var ju inte riktigt meningen att tråden skulle hamna under lagring, sorry

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag går lite offtopic, men måste ju fråga vad det var för uppdatering du gjorde inatt? Det har ju inte kommit någon ny firmware på över en vecka?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Förlåt att jag går lite offtopic, men måste ju fråga vad det var för uppdatering du gjorde inatt? Det har ju inte kommit någon ny firmware på över en vecka?

Anledningen var att bara en av diskarna var uppdaterade till 2.09, den andra låg kvar på 2.08

Permalänk

Jaha, efter en hel dags googlande på arbetstid blev jag tamigfan inte klokare