Namn på en "modern" samuraj-film

Permalänk
Medlem

Namn på en "modern" samuraj-film

Hejsan

Jag tänkte höra med er om ni skulle kunna hjälpa mig hitta namnet på en film som jag tänkt på en längre stund nu.

har ingen aning om skådespelare men kommer ihåg en scen ur filmen ganska väl, så tänkte beskriva den.

Det handlar iaf om en kille som slåss med ett samurajsvärd på ett tåg, som blivit attackerat av andra ninjor / samurajer och efter att "fightandet" är slut och en av ninjorna har blivit tillfångatagen så (det är en hon btw) så blir hon tillåten att istället för att bli gripen att hon får ta livet av sig.

Hon sätter ett kort svärd högst upp på pannan för att sedan dra ner bladet över ansiktet (m.a.o. hon skär av sig sitt ansikte). Detta får man inte se, utan det klipper precis samtidigt.

Sen när tåget har stannat så kommer polisen naturligtvis för att undersöka och de ber huvudpersonen om dennes svärd för att ha som bevis vilket han naturligtvis inte går med på. Så han slår ner sitt svärd i golvet och bryter sedan av det, så bladet sitter fast i golvet, avbrutet.

Han kan inte lämna ifrån sig sitt svärd till polisen så han gör det näst bästa.

Har för mig att det nalkas en stor strid i slutet av filmen och han måste få tag på ett nytt svärd så han pratar med en smed om det, men det skulle visst ta flera månader att få ett nytt, eller dylikt.

Någon som har en idé på vilken film detta kan tänkas vara?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag tror att det är filmen The Hunted

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Jag tror att det är filmen The Hunted

mjmBGgEkFpg

Rätt, glömde den tråden

och

Rätt, exakt den film jag tänkte på

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?