Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jan 2010

Mitt PS3 crashar.

Hej hej, jag satt och spelade mitt nya spel Shadows of the Damned till mitt PS3. Mitt i så crashade hela PS3et, det pep till ett par gånger och den röda lampan började blinka. Först trodde jag att det var en propp som gick men efter jag startade det igen så visade det sig att så inte var fallet.

Någon som har en lösning på mitt problem?
Tacksam för svar.

//Saft

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Vilken modell har du? Slim eller Fat?

Kan du starta det?

Om nej vad händer när du försöker starta den?

Om Ja Kraschar den igen då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jan 2010

Det är den tjocka gamla som man kan spela PS2 spel på. Ja, jag kan starta det men eftersom jag höll på och patchade när den crashade senast så startar den bara om patchen och installerar tills den crashar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av ssaft:

Det är den tjocka gamla som man kan spela PS2 spel på. Ja, jag kan starta det men eftersom jag höll på och patchade när den crashade senast så startar den bara om patchen och installerar tills den crashar.

Testa och se om det funkar att patcha via usb sticka istället... Ska gå att ladda ned FW från officiella playstation sidan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jan 2010

Jag har lyckats patcha men den crashar ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Ta ut HDD Formatera den i datorn till FAT32, Sätt sedan tillbaka den i PS3an samt som du lägger en update på USB sticka och uppdaterar den från den.

Intel Core i7-8700K | ASUS STRIX Z370-F | Corsair Vengeance LED 16GB | ASUS STRIX 1080 Ti OC | Corsair H80i | Corsair Q400 | Corsair AX1200W | Corsair Strafe RGB | Corsair M65 RGB PRO | Corsair VOID RGB PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jan 2010

Ok, hur formaterar den till FAT32?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

FAT32 Formatter: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm

Jag har själv 60GB versionen som kan spela PS2 spel, och skulle du få YLOD/RLOD så följ denna guide som har funkat för mig tre gånger: http://www.youtube.com/watch?v=RcATu8ZjXZ0

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östhammar
Registrerad
Jan 2010

Jag skulle skruva bort den blåa skruven som håller fast hårddisken när jag märkte att den satt så hårt och metallen var så mjuk (den var väldigt mjuk då jag kunde skåra ytan med nageln) att skruvens "spår" för skruvmejseln gick sönder, notera att jag använde en skruvmejsel som passade perfekt, inte för stor och inte för liten.