SSD Raid 0 Hjalp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2007

SSD Raid 0 Hjalp

Tjena gott folk.

Det ar sa har att jag drog hem 2st Corsair Force Series 3 - 120GB Diskar
Och hade tankt kora dom i raid0 config.
Men hastigheten pa dom diskarna gar otroligt langsamt jamnfort med vad dom borde prestera, sa jag funderar var felet kan ligga?
Kan det vara mitt moderkort/Sata kablarna tro, nagon installning, eller nagot som fattas att installera/avinstallera?

Kor diskarna pa SATA 3 Portarna och borde fa ut atminstonde hastigheten som star pa infon om dessa diskar.

Kommer bara up i runt 270/460 ungefar, ganska segt for att vara Sata3/SSD i raid0 visst?
En disk solo gar annu langsammare. @Tragiskt jag vet@
En disk solo ska kunna komma up i 550/510.
Kommer fasiken up i 175/175 med 2x Raptor diskar i raid0 fast da anvander jag matrix storage istallet for marvell eftersom sata 2 portarna hittas bara.
Dessa SSD diskar som kors med ACHI hittas bara i Marvell som sagt.

Kor Windows 7 Ultimate 64 bit Version.
Det visar sig att detta moderkort kor med Marvell i Bios for raid setup.

System Specs

Processor - Intel i7 950
Moderkort - Asrock x58 Extreme 3
Harddiskar - 2st / Force Series™ 3 120GB SATA 3 6Gb/s Solid-State Hard Drive
Grafikkort - 2st 480 GTX SLI mode 'spelar nog ingen roll?'

En bild pa det som finns installerat etc.
http://imageshack.us/photo/my-images/39/benchmarksolimopa.jpg...

uppskattar all hjalp, och om det finns nagon bra raid guide sa provar jag garna.

/ Mvh olimopa

MODERKORT: Asus Rampage IV Black Edition CPU: Intel Core i7 3930k CPU Kylare: Corsair H100
RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB CL9 2133MHz Hårddisk: 2x Samsung 840 Pro Series SSD 256GB Raid 0 Mode GPU:2x Asus 980GTX Ti Strix 6GB (SLI) PSU: Corsair AX1200i | Chassi: Corsair Obsidian 800D Monitor: 3x ASUS ROG Swift Mus: Asus ROG Gladius Tangentbord: Cherry MX 6.0 Headset: Qpad QH-1339 Ljudkort: Asus Xonar Essence STX PCI-E

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
@home
Registrerad
Jan 2006

Jag har samma problem just nu.
sitter på asus rampage 3 marvel controller och samma ssd diskar.
jag ligger på ännu lägre hastigheter än du.
ska leta vidare.
//kitc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Kitc:

Jag har samma problem just nu.
sitter på asus rampage 3 marvel controller och samma ssd diskar.
jag ligger på ännu lägre hastigheter än du.
ska leta vidare.
//kitc

Det visar sig att marvel controllern suger pung. och man ska ha Intel @matrix , pluggade in dom i sata 2 portarna och fick hyffsade resultat fran dom 560/540 med raid 0 dock fast pa sata 2 portarna sa fran och med nu handlar jag bara moderkort utan marvells skrap...

MODERKORT: Asus Rampage IV Black Edition CPU: Intel Core i7 3930k CPU Kylare: Corsair H100
RAM: Corsair Dominator Platinum 64GB CL9 2133MHz Hårddisk: 2x Samsung 840 Pro Series SSD 256GB Raid 0 Mode GPU:2x Asus 980GTX Ti Strix 6GB (SLI) PSU: Corsair AX1200i | Chassi: Corsair Obsidian 800D Monitor: 3x ASUS ROG Swift Mus: Asus ROG Gladius Tangentbord: Cherry MX 6.0 Headset: Qpad QH-1339 Ljudkort: Asus Xonar Essence STX PCI-E