Datorskärmen får ingen signal när jag stänger av TV:n

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2005

Datorskärmen får ingen signal när jag stänger av TV:n

Hallå där! För mig så stängs datorskärmen av när jag stänger av min TV. Har ett Asus P8P67 EVO moderkort, GTX 570 som är kopplad med en HDMI-kabel till en Denon AVR-1911 som sedan har en HDMI-kabel till TV:n, en Panasonic G20. Monitorn är kopplad med en DVI-kabel till grafikkortet.

Problemet dök upp när jag kom hem från jobbet och när jag slog på monitorn så stod det bara "no signal detected". När jag sätter igång TV:n så funkar allt. Men så fort jag stänger av den eller drar ut HDMI-kabeln ur TV:n så så får inte monitorn någon signal (ljudet fortsätter dock som vanligt). När jag startar om datorn så har jag bild innan jag kommer in i Windows, men när jag är inne så försvinner den (om TV:n är avstängd). Har testat installera nyare och äldre drivrutiner till grafikkortet utan någon framgång.

Efter lite googlande fick jag upp detta. Deras lösning var att aktivera "Repost Video on S3 resume". Jag vet dock inte vad det är eller var man kan hitta en sådan inställning.

Hjälp mig, snälla! Känns dumt att ha igång TV-jäveln bara för att använda datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KRISTINEHAMN
Registrerad
Jun 2011

Låter som om skärmen är klonad med tvn som primär bildskärm. Högerklicka på skrivbordet, välj anpassa, sen skärminställningar. Se till där så att datorn är primär och tvn sekundär. Funkar det inte så får vi hoppas att någon annan som är mer kunnig kan hjälpa dig.

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!