Cooler Master Hyper TX3 med en extra fläkt, frågor!

Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper TX3 med en extra fläkt, frågor!

Hej,

Jag har en http://www.inet.se/artikel/5321807/cooler-master-hyper-tx3 som processor kylare och funderar på att lägga till en till fläkt för PnP funktion.

Mina frågar är ifall det blir konstigt om jag har två olika fläktar till PnP funktion (flyttar olika mängd luft) och hur jag gör för att få båda fläktarna att sitta på cpu kontakten?

Den fläkten jag hade tänkt att köpa till är http://www.inet.se/artikel/6308521/noctua-nf-b9-silent-case-f... som jag hade tänkt att ha tillsammans med orginal fläkten.

Vilken fläkt ska fungera som push och vilken ska jag som pull ?

Tack för alla svar i förhand!

Permalänk

Nej det lär fungera helt okej om du har den starkaste fläkten i push och den svagare fläkten i pull.

Jag vet inte om den fläkten du länkade är starkare än originalfläkten.
Med starkare menar jag att den flyttar mer mängd med luft.

Finns adapter att köpa: 1x fläktkontakt --> 2x fläktkontakter

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Nej det lär fungera helt okej om du har den starkaste fläkten i push och den svagare fläkten i pull.

Jag vet inte om den fläkten du länkade är starkare än originalfläkten.
Med starkare menar jag att den flyttar mer mängd med luft.

Finns adapter att köpa: 1x fläktkontakt --> 2x fläktkontakter

Vet du vart adaptrar finns att köpa ?

Permalänk

http://www.webhallen.com/hardvara/39095-deltaco_4_till_4x_3-p...

Den kan du koppla in i en molex kontakt, och vips så har du 4 st fläktplatser till

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

http://www.webhallen.com/hardvara/39095-deltaco_4_till_4x_3-p...

Den kan du koppla in i en molex kontakt, och vips så har du 4 st fläktplatser till

tack för hjälpen gick nyss till kjell och kompany och köpte både de fläkten och en sån 3 pins adapter, det fungerar perfekt mycket tystare nu med 2 fläktar istället för en och ligger på 40-45 grader istället för 50-55!

Permalänk
Medlem

Låter bra, jag skaffade nyligen en TX3 själv för att experimentera med överklockning av min Athlon II 640. Noctuan verkar ha knappt hälften av orginalfläktens rpm, så den satte du rätt om du tog den som pull.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Låter bra, jag skaffade nyligen en TX3 själv för att experimentera med överklockning av min Athlon II 640. Noctuan verkar ha knappt hälften av orginalfläktens rpm, så den satte du rätt om du tog den som pull.

Nä tog den som push då orginal fläkten bara flyttar 54.8cfm och Noctua NF-B9 Silent Case Fan 92mm 64,3cfm. Kanske skulle varit bättre tvärt om men kommer ändå köpa en till Noctua från inet i samband med att min vän ska köpa nya dator delar så slipper man frakten!

Permalänk

Får jag fråga en sak, varför köper ni CM TX3 när ni kan få 212+ för inte så mycket mer pengar.

212 + Kyler skitbra med bara 1 fläkt, och med 2 fläktar är den kung

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Får jag fråga en sak, varför köper ni CM TX3 när ni kan få 212+ för inte så mycket mer pengar.

212 + Kyler skitbra med bara 1 fläkt, och med 2 fläktar är den kung

aa exakt låter dumt men fick den då jag klagade på original fläkten som man fick till AMD Phenom II X4 965 Black Edition. Väldigt bra gjort av komplett! original kylaren är inget att ha.. :/

edit: men andra lär nog har köpt den för att den är mindre och 212+ får inte plats i alla chassin eller något liknande.

Permalänk
Skrivet av MrTowle:

aa exakt låter dumt men fick den då jag klagade på original fläkten som man fick till AMD Phenom II X4 965 Black Edition. Väldigt bra gjort av komplett! original kylaren är inget att ha.. :/

aha okej då vet jag ursäkta

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

aha okej då vet jag ursäkta

lugnt, inte lätt att veta