Sony Vaio VPCEA4S1E eller HP Pavilion dv6-3150 ?

Permalänk

Sony Vaio VPCEA4S1E eller HP Pavilion dv6-3150 ?

Hej!

Jag har efter 4,5 år bestämt mig för att inhandla en ny bärbar dator. Den nuvarande som jag har nu är en HP dator från Feb 2007 och har faktiskt klarat mig från alla möjliga problem. Datorn har fungerat problemfritt för mig och det är jag väldigt tacksam över. Nu är jag på jakt efter en ny dator och datorn kommer att användas mest för surf, film, musik, lite datorspelande också fast det är inga prestandakrävande spel (därav bryr jag mig icke så mkt om grafikkortet).

HP: http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Sony: http://www.webhallen.com/hardvara/129699-sony_vaio_vpcea4s1e-...

Jag väljer mellan en Sony Vaio och en HP Pavilion. Vilken är det bättre valet av dessa två?
Det som talar för Sony Vaio är att den blåa färgen är så jävla snygg. Älskar den, kär i den! Touchpaden är också bättre än HPs tycker jag. Annars är både Sonyn och Hpn rätt lika när det kommer till prestandan.

Det som talar för HPn är att den är snygg. Fina former, skönt tangentbord fast touchpaden är riktigt usel. Tom den jag har nu är bättre. Dessutom har jag själv mkt goda erfarenheter av min nuvarande dator som klarat sig utan några problem alls. Varför byta när man får vad man förväntar sig av ett datormärke?

Det enda som gör mig osäker är att jag har läst på väldigt mkt om båda datorerna och det verkar som om kvalitén på HP datorerna har blivit sämre med åren? Att fläktarna verkar usla (blir snabbt varm), mkt småfel här och där som gör att många har fått lämna in datorn på reparation? Supporten är också usel gällande HP produkter?

Sony verkar ha en god support, tyvärr har jag läst en del om dess usla kvalitén på fläktar och dylikt också, dock 2års garanti. Jag önskar att man kunde slå ihop dessa två, då hade jag nog fått den ultimata datorn. Samtidigt har jag aldrig haft en Sony tidigare så jag vet inte vad jag kan förvänta mig.

Har en sådan beslutsångest

Permalänk

Tycker du det liknar stationära datorer?

Här ska den ligga: http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/

Permalänk

oj oj , ber om ursäkt! Ska jag skapa en ny tråd eller kan en moderator flytta på den?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Fragaolle:

oj oj , ber om ursäkt! Ska jag skapa en ny tråd eller kan en moderator flytta på den?

om du gör en ny tråd så blir det dubbel tråd och det får man inte göra. så bara vänta in tills en moderator har flyttat den eller om du frågar en

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Om du märker att du råkat posta fel är det bara att anmäla ditt eget inlägg eller PM:a en moderator så flyttar vi på tråden åt dig.

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig i mitt val?