Permalänk
Medlem

Bygg log. kodnamn: "Fat mac"

Här kommer min bygglog.

Ja... namnet kanse inte är så bra men ni kanske kommer på något bättre?

Iden är att bygga en "Tjockskärms" Dator, det har nog gjorts många gånger förut men här kommer mitt försök på det:

Jag började i Google SketchUp:

de här bilderna i SketchUp är inte 100% korrekta till hur bygget ska se ut, men det visar iden.

det här är den främre I/O panelen.

I foten av skärmen är PSU.

Den här bilden visar var alla delar sitter.

Då var det bara att dat igång med bygget:

Det här är skärmen jag ska använda LG 21.5" TFT W2240T. Jag försökte att ta bort skalet men det visa sig att det fins inga skruv hål och man måste använda sig av en Dremel eller liknande för att få bort den, så jag försöker med den på.

(10mm MDF) Jag blev så van vid SketchUp att när jag gjorde ett fel sträck på MDF brädan så letade jag efter "CTRL+Z" knapparna, med det blev till att sudda.

så var den till sågad. Jag får slipa kanterna imorgon den är lite ojämn.

de var allt jag hann idag (började sent) kommer fortsätta imorgon.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Dag 2.

kommer inte att kunna göra så mycket idag för ett grått moln hänger över mig och de duggar lite (Jag jobbar utomhus). Kanske kommer upp lite bilder på hårdvaran dock!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

häftigt projekt!
Får önska dig bättre väder i fortsättning.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Här är ett par bilder på hårdvaran jag ska sätta in. Efter som jag bara har ca 1000kr att lägga ner på det här Projektet så tar jag delar från en gammal "Köp PC" som jag hade.

Specs:
CPU: AMD Phenom X4 9750.
GPU: Nvidia GT130 1,5gb.
MOBO: någon okänt OEM kort.
RAM: 8gb DDR2
PSU: (ny köpt) Corsair CX 430w
HDD: jag har 2st 500gb 3,4" men om det blir tajt med plats så har jag en 200gb 2,5"

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

häftigt projekt!
Får önska dig bättre väder i fortsättning.

Det ska bli bra väder imorgon, dock har dom fel 60% av tiden

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Dag 3.
Hann inte så mycket idag heller efter som jag hade middag med morföräldrarna, ska ha middag imorgon också men sen drar det igång lite mer förhoppningsvis!

Ska köpa grövre sandpapper det jag har just nu är p120 och det kommer ta hela veckan att slipa. kanske det är värt att investera i en slip maskin?

Måste hitta något lim som kommer att kunna limma fast skärmen i ramen.

kanske den här funkar?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Dag 4.

Gjorde ingett idag men kör igång imorgon!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Ser verkligen trevligt ut och vad tycker du om namnet two in One

Permalänk

Coolt projekt! Blir verkligen att följa!

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem

Funderat på att köra hackintosh? Vore riktigt coolt.