Antec P180 med prefabricerat cpu-vattenkylningskit

Permalänk
Medlem

Antec P180 med prefabricerat cpu-vattenkylningskit

Jag ska köpa ett nytt kit och ram-stickorna är av hög profil och vill byta ut stockkylaren mot något som passar. Så istället för att lägga 400+ på en luftkylare så överväger jag en av de prefabricerade cpu-vattenkylarna. Men jag känner mig lite osäker på om jag kommer att kunna fästa radiatorn på något bra ställe.

Finns det någon som har en P180 och har med den här typen av kylning?

Min andra fråga är: Vilka av den här typen av vattenkylarna är det jag ska satsa på? Jag tittar på dem som kostar upp till 600kr (komplett.se prislista) dvs följande:

CoolIT VANTAGE A.L.C.
Antec Kuhler H2O 620
Corsair H60 Hydro Series
CoolIT ECO A.L.C.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem

H60 +1. Har inte testad någon av dom andra.

Du kan montera den uppe, utblås.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köra på en Antec Kühler 620. CoolITs produkter verkar vara lite tveksamma. Här har vi en kille som lyckades "spränga" sitt CoolIT ECO A.L.C:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...