Rykte: Windows 8 Beta i september

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Windows 8 Beta i september

Microsoft arbetar på nästa stora utgåva av Windows och den första betaversionen kan vara klar om ungefär två månader, vilket kan innebära att testprogrammet drar igång framåt höstkanten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fy tusan, Det vill jag inte sitta vid!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ser något så äckligt fult ut, gjort i paint på 10 minuter ungefär. Usch och fy!

Permalänk
Medlem

Testa kan man alltid göra, i en virtuell maskin då förståss, stannar nog vid Windows 7 ifall inte DirectX 12 eller nåt sånt kommer, och endast funkar i Windows 8...

Som herrarna över mig säger... Usch och fy!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Jag gillar heller inte vad jag har sätt av Windows 8 än så länge heller, inget som man har användning av i desktopdatorer, blir kanske som XP och Vista, många stannar på 7 och hoppar över 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Fy vad gräsligt vedervärdigt ohygligt fult.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av xfmimd:

Fy tusan, Det vill jag inte sitta vid!

Skrivet av FortuN:

Ser något så äckligt fult ut, gjort i paint på 10 minuter ungefär. Usch och fy!

Skrivet av m3nl0l:

Testa kan man alltid göra, i en virtuell maskin då förståss, stannar nog vid Windows 7 ifall inte DirectX 12 eller nåt sånt kommer, och endast funkar i Windows 8...

Som herrarna över mig säger... Usch och fy!

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag gillar heller inte vad jag har sätt av Windows 8 än så länge heller, inget som man har användning av i desktopdatorer, blir kanske som XP och Vista, många stannar på 7 och hoppar över 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av RainesX:

Fy vad gräsligt vedervärdigt ohygligt fult.

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Permalänk

Skulle sitta fint med en beta då
Jag förstår faktiskt inte alls alla som klagar på Windows 8 vid det här stadiet efter att Microsoft bara visat EN liten nyhet (touch-gränssnittet). För att dra en jämförelse: hur många är det som klagar och skriker "flopp" och "jag sitter nog kvar vid BF2/BC2" åt till exempel Battlefield 3, som hittills bara visat upp Single Player saker. Där verkar folk vara säkra på att DICE kommer få till multiplayer som vanligt "för det kan de ju". Att dra samma slutsats är för mig i alla fall självklart även när det kommer till Windows 8 för det där med desktops "det kan de ju" (<3 W7).
Nej, jag ser med spänning fram emot Windows 8 och vilka nyheter Microsoft kan komma med denna gång! Då framförallt gaming-nyheterna eftersom de sagt själva att det ska vara mer gaming anpassat än sina föregångare (GFWL redan skrotat, så det har ju redan börjat). Bring it!

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Mycket väl medveten om att det är ämnat för mobila enheter men är ganska säker på att det kommer smitta den för desktop också.
Sen tycker jag det är extremt fult oavsett vad.
Hoppas på att windows 8 kommer se ut som windows 7 men tror dom kommer ändra det till det sämre då det kommer vara för desktop och armbaserade enheter.

För nu står jag fast vid vad jag tycker men håller tummarna att det inte kommer smitta desktop så mycket som jag tror det kommer.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av RainesX:

Mycket väl medveten om att det är ämnat för mobila enheter men är ganska säker på att det kommer smitta den för desktop också.
Sen tycker jag det är extremt fult oavsett vad.
Hoppas på att windows 8 kommer se ut som windows 7 men tror dom kommer ändra det till det sämre då det kommer vara för desktop och armbaserade enheter.

För nu står jag fast vid vad jag tycker men håller tummarna att det inte kommer smitta desktop så mycket som jag tror det kommer.

Det ser ut som W7 ja det gör det.

Windows 7 Phone ser ut ungefär som IUI. Huruvida detta är positivt, negativt, bra, dåligt, fult eller snyggt låter jag vara osagt:)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Precis, de bilder jag sett från det vanliga användargränsnittet ser ut som Windows 7. Tror folk på allvar att man kan ha samma UI på surfplattor och stationära datorer?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Precis, de bilder jag sett från det vanliga användargränsnittet ser ut som Windows 7. Tror folk på allvar att man kan ha samma UI på surfplattor och stationära datorer?

Inte helt samma men liknande.

off topic:
Hur windowsljuden har försändrats genom åren ^^

EDIT: ny video
Inte helt säker på alla ljuden.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Precis, de bilder jag sett från det vanliga användargränsnittet ser ut som Windows 7. Tror folk på allvar att man kan ha samma UI på surfplattor och stationära datorer?

Det ryktas väl att man lätt skall kunna växla mellan det där och ett mera klassiskt?

Permalänk
Medlem

Men altså... Win 8 i "vanliga datorer ser ju väldigt lik ut win 7... är folk lite knäppa eller?

Det som visats är "touch interfacet" typ iOS versionen av OSX....

Sen att det är fail på touch oxå är en annan sak!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

Inte helt samma men liknande.

off topic:
Hur windowsljuden har försändrats genom åren ^^
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ACEkZQ...

Deisgnen som Windows har nu hade varit fruktansvärt opraktiskt på en liten pekskärm. Det omvända gäller också så man kommer alltid behöva olika användargränsnitt för olika tillämpningar.

Sjukt störande. De har avstängningsljudet från de tidiga versionerna som larm på jobbet. Väldigt irriterande ljud. Gisses vad de överdrev på all NT-versioner.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Windows 8 lär bli precis som Win 98 till Win98 SE eller som Vista till Windows 7, inga dramatiska förändringar för vanliga stationära persondatorer.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Windows 8 lär bli precis som Win 98 till Win98 SE eller som Vista till Windows 7, inga dramatiska förändringar för vanliga stationära persondatorer.

Man kan ju hoppas jag jag blir tveksam i och med en ihopslagning av desktop och touch/bärbart ui.
Något kommer smita över, är nästan säker på det.

Hoppas jag har fel dock.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Att det nya GUI't inte är tänkt för stationära framgår väl ganska väl från Microsoft hittills. Sen kan ju ynglingskaran bespara allt rage-tjat tills de fått testa en tablet med det installerat för att börja gnälla nu. Vad man sett hittills verkar det riktigt väl genomtänkt för fingerstyrning och att information ska fram före lull-lull. Vi får se hur det utvecklas.

För den delen lär väl detta GUI vara en process/tjänst som kanske inte är märkvärdigare än man kan stänga av sen lär ju Win 8 vara prima till stationära.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Windows 7 duger bra ._.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kul att det bara är ni som är reggade 2007 och framåt som säger så (so far)................

Vet ni ens nåt om W8 eller gissar ni på att UI't kommer ser ut så hela tiden?
Isåfall åker ni på däng, det där kallas för Immersive UI och är mer menat för mobila enheter om jag inte har helt fel..

Jag tycker det ser snyggt ut, om man har det till en media dator, annars fyfan, skit!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Windows 7 duger fint tills det kommer moddar som gör det hela användbart.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har en svag känsla att dem flesta kommer fortsätta använda Win7, tror inte många kommer se fördelarna med att byta upp sig från 7:an till 8:an om det inte kommer något riktigt "nytt", finns det något pris på det, gissar som vanligt att MS sätter ett högt pris som de alltid brukar göra i början, för att kunna tjäna "sina miljoner".

Permalänk
Medlem

Hoppas på release tidigt nästa år, då blir det retail "ultimate" så fort reviews kommer ut. UI:t oroar mig inte, det kan enkelt fixas.

Permalänk
Medlem

hoppas dem gör något vettigt av windows 8 så man kan rensa datorn sen och köra å det sen...

Permalänk

Jag köpte Windows 7 för att Windows Vista var mycket taskig. Så varför ska jag köpa Windows 8 om jag har inga problem med Windows 7 ? Nya funktioner och sånt är inte viktig för mig, det viktigaste är att operativsystemet kör snabbt och inte som en sköldpadda =P

Permalänk

Jag vill se DX12 (L)

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Har en svag känsla att dem flesta kommer fortsätta använda Win7, tror inte många kommer se fördelarna med att byta upp sig från 7:an till 8:an om det inte kommer något riktigt "nytt", finns det något pris på det, gissar som vanligt att MS sätter ett högt pris som de alltid brukar göra i början, för att kunna tjäna "sina miljoner".

Stating the obvious? Välkommen till marknadsekonomin 2011
Jag kommer byta till 8:an så fort det läcks en build. Bara "för" "nyhetens" "behag" såklart!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezooo1990:

Jag köpte Windows 7 för att Windows Vista var mycket taskig. Så varför ska jag köpa Windows 8 om jag har inga problem med Windows 7 ? Nya funktioner och sånt är inte viktig för mig, det viktigaste är att operativsystemet kör snabbt och inte som en sköldpadda =P

Är du inte i behov av Windows 8 så är det bara att låta bli att köpa de. Det vore ju som att köpa vinterkläder för att ladda upp inför sommaren.

Sen till alla som klagar på utseendet. Designen i bilden är för tablet-marknaden och inte för desktop. Win8 gör desktop kommer i stort sätt se ut som Win7 med lite tillagda funktioner som många användare har saknat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

men doh... gui't som visas där är tänkt för såna där paddor och mobila enheter. desktop ui't ser ut som 7an typ.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Utseendet är Windows 8 och de nya startskärmen kommer ha brickor precis som Windows Phone 7, Men du kan skippa denna layout och ha den som Windows 7 har idag. Startmenyn är alltså inte bara för tablets utan är en stor del i Microsoft nya OS.