Permalänk
Inaktiv

Datormöss löper amok!

Hej!

Här har jag ytterliggare ett problem att lägga in i forumet.

Sitter och lanar och plötsligt så börjar musen att högerklicka av sig själv, slutar reagera, dubbelklickar automatiskt, sen hackar upp sig så att den bara högerklicka vart är jag klickar på vänster eller höger knappen...

Har testat med 2-3 möss nu, och det verkar vara detsamma på allihopa, alltså att felet måste vara i datorsystemet...

Är det någon som har en ide på vad som är felet?

Permalänk
Medlem

va dhar du för mus/möss och dator i övrigt?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kogster:

va dhar du för mus/möss och dator i övrigt?

Min datormus är en Steelseries Kinzu, sen testade jag med en kompis standard Logitech (som man får med i de flesta från kompletts datorpaket) och båda gör samma sak...

Min kompis använder nu Logitech musen på sin dator och den funkar utmärkt, men min Kinzu funkar (eller som det verkar ingen mus överhuvudtaget) inte på min dator... Just nu så högerklickar den bara...

Win7 64bit
PhenomII 955BE 3,2GHz
Asus M4A785-TD EVO
Asus 4850
6GB ram A-data Gaming Series 1333MHz
osv...

Permalänk
Medlem

Provat en omstart av datorn?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Villor:

Provat en omstart av datorn?

Har startat om, söker genom datorn efter virus (Man vet aldrig), ska testa systemåterställning osv..

Permalänk
Inaktiv

Vet var det är nu, det är något med musens mjukvara inuti musen som strular upp allt... Testade på kompisens dator, och resultatet blev detsamma...
Men så testade jag att ta logitech musen på min dator och avinstallerar drivrutinerna för musen, kollar ut och in musen igen och voila.
Ska byta kinzu musen