Corsair Hydro H80 och H100 till butik

Permalänk
Melding Plague

Corsair Hydro H80 och H100 till butik

Två nya kompakta vattenkylningssystem från Corsair är på väg till svenska butiker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är det man kan koppla in i pumparna?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hade varit fett att köra med H100 faktiskt, så om jag har H50, får jag dubblet så bra resultat? :DD:DD

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad är det man kan koppla in i pumparna?

Corsair Link

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Hade varit fett att köra med H100 faktiskt, så om jag har H50, får jag dubblet så bra resultat? :DD:DD

Självklart. Förutom dubbelradde så är ju 50+50 = 100 Så inget snack om saken!

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Hade varit fett att köra med H100 faktiskt, så om jag har H50, får jag dubblet så bra resultat? :DD:DD

Stämmer. Du kommer alltså halvera din CPU temp. Helt enligt logikens alla regler

Jag blev lite besviken när jag insåg att H100 hade den tunna radiatorn (som säkerligen räcker gott och väl) men jag hade trott att corsair tänkte börja konkurera med "riktig" vattenkylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5 2500k |Noctua NH-U9B SE2| Gigabyte 460 OC | ASUS P8P67 Pro | 2x4GB Corsair 1333MHz XMS3| Intel SSD X25-M | Corsair AX 750W |

Permalänk

TILL TESTLABBET PLOX!

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad är det man kan koppla in i pumparna?

Gissar på att man kopplar in Corsair Link på ena sidan och fläkar på den andra, upp till 2 på H80 och upp till 4 på H100.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Ojj, H100 vart billigare än jag trodde

Permalänk
Medlem
Citat:

De första leveranserna inkommer om ungefär en vecka.

Jasså, bara jag som tycker det ser ut som att Inet har H80 i lager?

Men jag hoppas att fler vill se dessa två i testlabbet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Gissar på att man kopplar in Corsair Link på ena sidan och fläkar på den andra, upp till 2 på H80 och upp till 4 på H100.

Kul att ha en massa sladdar hängandes över moderkortet

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Känns lite knas att de blandar koppar och aluminium. Men de har säkert något snusk i vattnet så det inte blir korrosion.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Känns lite knas att de blandar koppar och aluminium. Men de har säkert något snusk i vattnet så det inte blir korrosion.

Glykol! Det har jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Lite tester finns här: http://www.overclock.net/water-cooling/1056539-update-4d-h80-...

Finns även viss info via någon Corsiar representant i senare delen av tråden.

Permalänk
Avstängd

Sugen på att testa H100. Får väl bli en sådan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

H100 ser mysig ut, men frågan är om det verkligen behövs. Min i7 950 är klockad till 3.8ghz och kommer upp i max 68/69 grader med Intel Burn Test på Maximum när jag använder mig av en H70 i Push/Pull. Kanske vore något i framtiden om jag bestämmer mig för att skaffa Sandy Bridge och klocka till 5ghz, men då känns ordentlig vattenkylning som ett bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

H100 ser mysig ut, men frågan är om det verkligen behövs. Min i7 950 är klockad till 3.8ghz och kommer upp i max 68/69 grader med Intel Burn Test på Maximum när jag använder mig av en H70 i Push/Pull. Kanske vore något i framtiden om jag bestämmer mig för att skaffa Sandy Bridge och klocka till 5ghz, men då känns ordentlig vattenkylning som ett bättre alternativ.

H70 PnP på min i7 2600 @4.8 Ghz (inte full speed på fläktarna) fick då ca 60 i Prime95 efter ca 40 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

H70 PnP på min i7 2600 @4.8 Ghz (inte full speed på fläktarna) fick då ca 60 i Prime95 efter ca 40 min

Du kan inte jämföra en varm processor generation mot en som ny och väldigt sval?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Du kan inte jämföra en varm processor generation mot en som ny och väldigt sval?

Han har en H70 + förhoppningsvis aftermarket fläktar så varför byta ut mot en H100 och få kanske 40*C? Du får mer fläkt ljud och dom dära 20*C gör ändå inget... Sen om han byter ut kylpastan till en bättre än stock som han mest troligt har så lär han ju få bättre än mig som körde med båda stock right?

Permalänk
Medlem

Sitter här med min H80 riktigt fin kylare.

70c drygt vid 2 timmars BC2 spelande på lägsta fläkthastighet.

processorn klockar 4.9ghz och 1.425v 2600K

Edit: glömde nämna processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Hade varit fett att köra med H100 faktiskt, så om jag har H50, får jag dubblet så bra resultat? :DD:DD

Skrivet av Robiiins93:

Självklart. Förutom dubbelradde så är ju 50+50 = 100 Så inget snack om saken!

Skrivet av onkelken:

Stämmer. Du kommer alltså halvera din CPU temp. Helt enligt logikens alla regler

Hoppas ni är ironiska, för sanningen är ju den att det är totalt fel.

Permalänk
Medlem

Hoppas Swec gör ett test på H100, gärna med annat än orginalfläktarna(samt push n pull). Lite småsugen på den faktiskt^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoZa:

Hoppas ni är ironiska, för sanningen är ju den att det är totalt fel.

Ja, jag är ironisk.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Medföljer programvaran Link också? Tycker att det har varit väldigt tyst om den kontra hur mycket det pratats/skrivits om just själva CPU-kylarna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Medföljer programvaran Link också? Tycker att det har varit väldigt tyst om den kontra hur mycket det pratats/skrivits om just själva CPU-kylarna.

Finns mer om Link på Corsairs hemsida. Tydligen måste man köpa en liten extra burk för LINK interfacet.

Permalänk
Medlem

En fundering som jag har, kan det inte bli problem med osmosis i slangarna efter nått år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

Han har en H70 + förhoppningsvis aftermarket fläktar så varför byta ut mot en H100 och få kanske 40*C? Du får mer fläkt ljud och dom dära 20*C gör ändå inget... Sen om han byter ut kylpastan till en bättre än stock som han mest troligt har så lär han ju få bättre än mig som körde med båda stock right?

Fast nu snackar jag inte om kylare överhuvudtaget. Utan hans jämförelse med olika processor arkitekturer.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Fast nu snackar jag inte om kylare överhuvudtaget. Utan hans jämförelse med olika processor arkitekturer.

Då kanske du inte skulle citerat mig ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

Då kanske du inte skulle citerat mig ^^

Syftade mest på ditt citat, mot hans:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Ja, som de andra före mig har sagt så tycker även jag att ett test på H80 / H100 verkar oerhört intressant. Personligen är jag mer sugen på H100 dock. Så ni får gärna testa dem direkt i labbet när de släpps!