Hur kraftigt nätaggregat behöver jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jan 2008

Hur kraftigt nätaggregat behöver jag?

Tänkte införskaffa ett itx-system bestående av core i5 2500k, Zotac z68 itx ssd, hårddiskt samt lite annat smått och gott. Räcker 450W nätdel för att driva dessa tillsammans med exempelvis ett hd6970 eller 6870?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Det fungerar. Men varför inte satsa på ett kraftigare om du ändå ska köpa?

[ i7 8700k | MSI Z370 Krait | 16GB Corsair | Palit 1070 Dual | Netwon R3 600W | Luna Swive 700 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2009

Ja, om det är bra kvalité t.ex. Corsair, Antec, Fractal, Cooler Master m.fl. (glömde säkert en av de bästa). Se upp för värmeproblem bara om det blir ett litet chassi med mycket kablar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jan 2008

Funderar på att köpa Silverstone ett Sugo SG05B nämligen, det verkar vara en trevlig burk eftersom att jag är ute efter ett så kompakt prestandasystem som möjligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Indulgence:

Funderar på att köpa Silverstone ett Sugo SG05B nämligen, det verkar vara en trevlig burk eftersom att jag är ute efter ett så kompakt prestandasystem som möjligt!

Du skall inte ha några problem att driva den burken med ett 450W av hyfsad kvalitet. Skulle tro att burken kommer maxa på 300W med ett HD6970 i.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jan 2008

Tusen tack! En sista fråga bara, hade tänkt att försöka trycka in en corsair h60 i fronten, någon som har en erfarenhet av att montera liknande i ett itx chassi, är det möjligt? Hade tänkt att ta bort hårddiskburen för 2,5" och 3,5" enheten ändå och gömma undan en ssd någon annan stans i burken. Det är denna burken jag ska köpa http://www.inet.se/artikel/6900457/silverstone-sugo-sg05bb-45...