Permalänk
Medlem

Intel Xeon folding.

Hej! Ny här.

Jag har fått tag i 2st rackservrar.
2 x (4 x Xeon 71** 2,8Ghz , 20Gb Ram)

Det jag gjort nu är att installerat vmware ESXi.

Installerat ubuntu x64, kört igång folding och alla kärnor går på 100%
totalt 4st HOST som står och går nu, -bigadv med allt vad det innebär (följde en guide på overclockers).

Fått fah_coreA3 @ 500000

gör i snitt 5000 runt 18min per HOST.

Kan man räkna med att tillföra något eller har man hoppat på tåget försent?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Det är aldrig försent.

Undrade just varför PC Games Hardware folding lag plötsligt behövde nästan ändå till november för att hinna ifatt oss när det förut uppskattades ske kring mitten av september.

Välkommen!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror jag gjorde lite misstag i början, registrera mig inte med passkey, och börja på bigadv direkt.

Måste köra 10wu's som blivit "okej" och så fixa en passkey, sen så kan man se resultat?

det kommer bli ett 24/7 system, eftersom tillgång till serverhall och kyla är något jag har

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Tror jag gjorde lite misstag i början, registrera mig inte med passkey, och börja på bigadv direkt.

Måste köra 10wu's som blivit "okej" och så fixa en passkey, sen så kan man se resultat?

det kommer bli ett 24/7 system, eftersom tillgång till serverhall och kyla är något jag har

Man måste göra 10st SMP-WU (-bigadv räknas också dit) och lämna in 8st innan deadline innan man får bonuspoängen. Sen måste man hålla en succesrate på 80% också, lämna in 80% av nedladdade WU innan deadline för att få behålla bonusen.

Så, fixa passkey, sätt igång vanlig SMP-folding (byt ut -bigadv mot -advmethods), kör igenom 10st WU, ändra tillbaka från -advmethods till -bigadv och kör järnet. Att man bör köra med vanliga SMP först är för att annars tar det en himla tid innan man får sina bonuspoäng.

För att få en fin foldingsymbol under din avatar: http://www.sweclockers.com/grupper

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Xeon... För dom som missat det...

Intressant vad som ligger i bakgrunden.... 143.000 PPD... oklockat..

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Äh, det är väl inget. 48 Magny-Cours-kärnor@1.9GHz har TPF på två minuter mindre

Men det ser ju inte helt fel ut för att vara Intel

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Snyggt! Var igår och handla en 2600k + 560TI, får se om den får gå och folda medan man inte är hemma.

Visa signatur