Tyst och billig CPU-kylare AM3/Socket 940

Permalänk
Medlem

Tyst och billig CPU-kylare AM3/Socket 940

Söker en tyst och relativt billig fläkt som passar en AMD Phenom II X4 955 3.2 ghz. Den inkluderade fläkten låter uppriktigt sagt förjävligt. Processorn ska inte överklockas och därför känns det onödigt med de dyraste CPU-fläktarna t.ex. från Noctua. Får inte heller vara för stor. Någon som har något bra att rekommendera? Har tittat på Scythe Shuriken bl.a. Erfarenheter? Tack!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera en Cooler Master Hyper 212+ som går loss på ungefär 220 kr. Tyst och riktigt prisvärd.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 Plus http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=445829.
Har fäste för två fläktar så den går dessutom att uppgradera lite.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212+ är väl den som brukar rekommenderas men jag skulle även vilja slå ett slag för Cooler Master Hyper TX3. Monterade den nyligen i ett datorbygge åt mina föräldrar och den klarar av att kyla en oklockad i5 2500k mycket väl och framförallt extremt tyst:

Idle - 30-35C i sommarvärmen
Load (1h Prime95) - ~60C

Recension - Hyper TX3
Recension - Hyper 212+

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Tittade på båda kylarna och det lutar åt en Hyper 212+ då den har 120 mm fläkt och verkar ha något bättre specifikationer.