Permalänk
Medlem

Logitech G35

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893
Någon som har någon erfarenhet med dessa?
Tänkt att köpa dem, ska användas för MMORPG gaming och musik!

Permalänk

Grymt bra lurar! Helt okej för musik, bra för film och fantastiska för spel med stöd för 7.1. Skaffade dessa för ungefär ett halvår sedan men bytte nyligen till den trådlösa varianten G930 vilket jag är väldigt nöjd med. Kostade en slant men det var det värt för att slippa sladden.

Permalänk

Klockrena lurar! Det enda jag inte gillar med G35 är kabeln. Den är styv och täckt med tyg vilket gör den mycket tåligare men det medför vissa mindre bra egenskaper, kabeln korvar sig på något magiskt sätt som jag inte lyckats fundera ut än. men det är bara att snurra på headsetet så kabeln blir rak igen.

Första intrycket av 7.1 läget blev jag lite besviken av då det gav ett litet eko liknande effekt vilket jag inte gillar men nu när jag har vant mig så är det inget jag stör mig på.

Rekomenderar dom helt klart främst till spel men det går att lyssna på musik också.

Permalänk
Medlem

När ni säger att "det går" att lyssna på musik med, menar ni att det finns bättre headset för runt samma pris tillgängliga?

Permalänk
Medlem

Största pluset är att de är sköna att använda. Blir inte jobbigt att ha på sig dem, även efter många timmars spelande.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par sånna. Är sjukt nöjd. Ljudet är suveränt, speciellt om man lyssnar på elektronisk musik då basen är något av det extremaste jag hört. Kvaliteten på lurarna känns mycket bra också. Man kan driva polarna till vansinne med den medföljande "voice morphen". Det finns inte bättre headset i 700kr klassen. Tror man måste gå en bra bit över 1000 för att hitta en värdig motståndare.

Permalänk

Min kompis har ett par; riktiga osköna på huvudet och ljudet som de levererar går inte att jämföra med ett par riktiga hörlurar. G35 är en enkel lösning för den som vill ha ett par medelmåttiga hörlurar (glöm allt som heter 7.1, ljudet är inte ens i närheten av 7.1) och en mikrofon. Att de gick att köpa för 450 kr under en lång tid gjorde de någorlunda prisvärda, upp till 600 kr kan man nog sträcka sig, absolut inte mer.

Om du bryr dig om ljudet så rekommenderar jag andra hörlurar med betydligt bättre ljud och med riktig kontakt (inte USB) men då är också ett ljudkort att rekommendera så det slutgiltiga priset hamnar en bra bit över G35 tyvärr. SteelSeries Siberia v2 med kabel är prisvärda och något dyrare Sennheiser. Nästa steg är riktiga hörlurar om man bryr sig om bra ljud med riktig bas.

Lite konstruktiv kritik, kan vara skönt att höra lite från någon som inte personligen använder hörlurarna dagligen och vill lovprisa de för att man själv använder och köpt de med sina egna pengar.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om G35 är värdelösa i jämförelse med dessa hörlurar, http://www.emusic.se/default.asp?flik=1&info=16811

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Jag har ett par g35. Personligen så är jag väldigt nöjd med dom (Köpte på rea) och i spel som verkligen stödjer 7.1 så fungerar dom väldigt bra. Personligen så sitter dom väldigt bra på huvudet och är det enda par hörlurar som jag inte har fått ont av att använda en längre stund.

Jag skulle personligen aldrig betala ~1300kr för dom men för runt 600kr så tycker jag att det är värt.

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Medlem

Äger ett par G35 tycker dem ät mycket bra, och om du gör som jag och köper på dem på rea som komplett gillar att ha på dessa lurar är det grymt värt det. 7.1 ljudet funkar mycket bra och det är en extrem skillnad och byta ut ett par äldre som inte stödjer surround.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par G35:or som jag köpte när headsettet var nytt på marknaden. Efter 8månader så gick det sönder i plasten på högerkåpfäste.
Fick detta utbytt på garantin.

Men! Ljudet i dom nya är inte ens 50% så bra som i dom gamla jag hade, visst måste dom spelas in men efter tre månader så är ljudet inte bättre.

Är inte i närheten av samma bas och diskanterna låter tunna jämfört med dom gamla.

Kan Logitech ha bytt hårdvara eller släppt en ny Rev?

Permalänk
Medlem

Sök lite - finns dussintals trådar om dessa trevliga lurar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Jag undrar om G35 är värdelösa i jämförelse med dessa hörlurar, http://www.emusic.se/default.asp?flik=1&info=16811

det skulle jag tro. Gamerlurar är oftast mycket sämre än bra musiklurar för samma pris.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell