Permalänk
Medlem

Behövs ett nytt chassi?

Innan jag ens börjar skriva här kan jag få påpeka att jag kan relativt lite om datorer och att jag inte köpt ny PC på ca 8 år. Men nu kommer BF3 och jag finner mig sugen på ny PC.

Är väldigt sugen på sweclockers sommardator (Den lyxigare varianten) men jag finner mig inte riktigt lika sugen att punga ut 1400kr för det aktuella chassiet, då jag äger ett stort fint chassi redan, om något 'out of date'
Frågan är; Hur stor roll spelar det att ha ett nytt chassi? (Luftgenomströmning, portar etc) om man nu skall köpa de komponenter som nämns i "lyx"-versionen av sommardatorn.

Mvh

Johan

Permalänk
Medlem

Beror väl på, vad har du för chassi? Stödjer det den normala ATX standarden, har du någon luftgenomströmning, finns plats för extra fläktar om det inte flyttas tillräckligt med luft?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Köp lyx verisionen med ett annat chassie? hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Beror väl på, vad har du för chassi? Stödjer det den normala ATX standarden, har du någon luftgenomströmning, finns plats för extra fläktar om det inte flyttas tillräckligt med luft?

Vet ej namn eller dyl på mitt nuvarande chassi och jag har ingen aning om vad ATX-standard är. Det är dock ett stort chassi av metal och har hyfsat med olika luftintag. Frågan är ju om chassits ålder gör att vissa komponenter inte blir kompatibla? Vet som sagt så jävla lite om detta så jag funderar på att bita i det sura äpplet och köpa ett nytt chassi när jag ändå köper ny dator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Köp lyx verisionen med ett annat chassie? hur svårt kan det vara?

Frågan var ju om jag behövde ett nytt chassi p.g.a mitt chassis ålder.

Permalänk
Medlem

Då måste vi veta vilket chassi det är, annars är det omöjligt o svara på.
Ta en bild o lägg upp så ser vi vad du har..