Rekomenderade chassin 1000-1500kr

Permalänk

Rekomenderade chassin 1000-1500kr

Hej, alla chassifantaster!

Jag tänkte se vilka chassin ni rekommenderar i prisklassen 1000-1500. Jag letar efter ett rymligt chassi(fulltower är inget problem) med bra kylning och gärna en relativt låg ljudnivå.

Lite mer specifikt så gillar jag inte fönster på chassin, ska absolut inte LANa, gillar inte blingiga tonårschassin och bara för att vara lite extra grinig så måste jag lägga till att jag helst undviker ett chassi med rundade kanter som 600T. Jag skulle kanske tänka mig att välja ett chassi med fönster om det är fullständigt överlägset de andra chassina i prisklassen. USB 3.0 är alltid ett plus och likaså andra smarta funktioner som inbyggda fläktkontroller, etc. Det är också värt att nämna att jag inte kommer utnyttja mer än en till två hårddiskplatser för en SSD och en annan större lagringsenhet.

För tillfället så känner jag att NZXT Phantom är det bästa alternativet. Raven RV03 skulle även legat högt på listan om det inte vore för sidofönstret.

Jag vet att det är mycket att kräva men jag skulle uppskatta om ni motiverade era rekommendationer.

Tack på förhand!
/Guldkrull

Permalänk
Skrivet av Guldkrull:

Hej, alla chassifantaster!

Jag tänkte se vilka chassin ni rekomenderar i prisklassen 1000-1500. Jag letar efter ett rymligt chassi(fulltower är inget problem) med bra kylning och gärna en relativt låg ljudnivå.

Lite mer specifikt så gillar jag inte fönster på chassin, ska absolut inte LANa och gillar inte blingiga tonårschassin. Jag skulle kanske tänka mig att välja ett chassi med fönster om det är fullständigt överlägset de andra chassina i prisklassen. USB 3.0 är alltid ett plus och likaså andra smarta funktioner som inbyggda fläktkontroller, etc. Det är också värt att nämna att jag inte kommer utnyttja mer än en till två hårddiskplatser för en SSD och en annan större lagringsenhet.

För tillfället så känner jag att NZXT Phantom är det bästa alternativet. Raven RV03 skulle även legat högt på listan om det inte vore för sidofönstret.

Jag vet att det är mycket att kräva men jag skulle uppskatta om ni motiverade era rekomendationer.

Tack på förhand!
/Guldkrull

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610262#extra

Kanske är något att tänka på?

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

700D kanske?

EDIT: Motivation. Äger inget själv, men väldigt likt succén 800D fast utan fönster och utan hotswap.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Så utled på alla Fractal Deisgn chassin överallt. Tycker du ska kolla in 700D

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

700D är ju verkligen ett fint chassi med desvärre 500kr över den maxbudget jag hade tänkt lägga ut. Fractal Design Define XL är ju också verkligen ett bra alternativ men precis som Sergeant44 så är jag allmänt lite trött på Fractal Design och skulle gärna prova något annat.

Tack för era svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av boris_vodka:

Det låter som ett bra chassi! Frågan är om det är bättre än NZXT Phantom?

Suck, om bara 650D kom utan fönster skulle det ha varit ett lätt val...