Är visserligen sommar nu, men har ni några planer till hösten ?

Permalänk
Medlem

Är visserligen sommar nu, men har ni några planer till hösten ?

Ska ni plugga vidare, jobba som vanligt eller vad har ni för planer för hösten som kommer ? Säg från Augusti månad och framåt.

Själv så ska jag jobba på som vanligt på praktiken där jag är i dag, JBN Media Sverige. Har ett uppföljningsmöte i början utav Augusti för att prata om vad jag ev kan ha för framtid på arbetsplatsen.

Om det går vägen, så blir jag kvar där jag är i dag. Men annars så vet jag väl inte vad som egentligen händer. Ev om man ska försöka se sig om att vidareutbilda sig inom bild och form i grafisk design.

Eller så hoppar man på en ny intressant praktik och hoppas på det bästa.

Planerar väl att ha en mindre utställning här i konsthallen i Sandviken om det går som det ska. Har inte fått något besked om hur det blir, men jag håller tummarna.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ska börja läsa upp mina gymnasiebetyg, den 22 augusti i Färgelanda. Som ligger ca 25 minuter med bil här ifrån.
Hoppas bara man får bidraget från csn. För att jag inte har kunnat klara gymnasiet. För jag är hörselskadad.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

ska dra till australien och öppna upp en krog med min bror och några andra är det tänkt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Flytta om jag får det där jobbet man suktar efter.
Börja om på nytt i samma veva. Skaffa sig en egen lgh och lite nytt umgänge. Kanske träffar någon söt tös förhoppningsvis.
Ställa av ena bilen och skruva på den under vintern.

Om det inte händer så vet de fan samma tomgång som man idlar på nu typ isf ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Inga planer nej. Försöker undvika att planera saker så långt fram i tiden. Troligen fortsätter jag att arbeta som vanligt. Har lite tankar som snurrar runt i huvudet dock. Ena är att lära mig något/några fler språk. Ryska och franska. Det andra är att flytta. Kanske Kanada, kanske Japan. Lite omväxling några år, eller längre.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Kommer troligtvis flytta till Jönköping och studera!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

I höst pluggar jag vidare mot min lärarexamen. Svenska står på höstmenyn.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Flyttar till Arvidsjaur för att fortsätta Gymnasiet Åk 2, 3 på Sandbackaskolan med inriktning flygförare.

Permalänk
Medlem

Har betalat en sån där kurs för 40 lök så jag kan plugga upp och få Allmän behörighet lagom till mina 5 jobbade år som elektriker.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

ska dra till australien och öppna upp en krog med min bror och några andra är det tänkt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Skojar du!? Vart i Australien? Jag skall till GoldCoast lite utanför Brisbane i sept, hade varit GALET kul att träffa en SWEC downunder!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Har betalat en sån där kurs för 40 lök så jag kan plugga upp och få Allmän behörighet lagom till mina 5 jobbade år som elektriker.

Starta eget?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Starta eget?

Inga planer på det just nu men tänkte att kan vara bra att ha för framtiden, nu när jag har tid och ork att plugga, och framförallt pengar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

Skojar du!? Vart i Australien? Jag skall till GoldCoast lite utanför Brisbane i sept, hade varit GALET kul att träffa en SWEC downunder!

naj vi skA börja i perth men om det gåt brA så är det brisbane next

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

naj vi skA börja i perth men om det gåt brA så är det brisbane next

Skickades från m.sweclockers.com

Galet! jag önskar dig ALL lycka! så ska du nog se att vi ses nån gång

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Skaffa jobb fort som möjligt, spara undan så mycket pengar som möjligt för att eventuellt dra iväg på europatripp nästa sommar för att spela gitarr i olika länder (trubadur) ihop med en polare.

I övrigt blir det rätt lugnt.
Ska självklart se till så 24mbit sköter sig i plugget här på hemmaplan också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

31aug åker jag till vietnam en månad.
Ruggit drygt att jobba nu hela sommaren när alla andra glider runt och har semester men kommer känns värt det när man väl är där och desutom får en månads extra semester.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Arbeta och spara pengar, funderar på att leta ett andra jobb och ha på helger, måste ha cash till Islandsresa nästa sommar och en sleevegaddning. Måste även börja tänka på ny bil i höst/vinter. Det är mycket elände framöver med kamremsbyte, bromsbyten, stötdämpare runt om, nya sommardäck etc etc, man vill ju inte lägga ut pengar på reparation som överstiger bilens värde med det dubbla.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dblood:

Arbeta och spara pengar, funderar på att leta ett andra jobb och ha på helger, måste ha cash till Islandsresa nästa sommar och en sleevegaddning. Måste även börja tänka på ny bil i höst/vinter. Det är mycket elände framöver med kamremsbyte, bromsbyten, stötdämpare runt om, nya sommardäck etc etc, man vill ju inte lägga ut pengar på reparation som överstiger bilens värde med det dubbla.

Jag hakar nog på din början där... Arbeta och spara pengar till gaddning! Ryggtavla för min del. Men frågan är när man får råd till det... har tillräckligt med utgifter i dagsläget.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Läsa upp lite matematik och fysik vid komvux!

Permalänk
Medlem

Jag ska jobba samtidigt som jag pluggar matte c för att kunna plugga videare nästa höst. Men annars så kommer det nog bli en hel del BF3 i höst också!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Skaffa jobb fort som möjligt, spara undan så mycket pengar som möjligt för att eventuellt dra iväg på europatripp nästa sommar för att spela gitarr i olika länder (trubadur) ihop med en polare.

I övrigt blir det rätt lugnt.
Ska självklart se till så 24mbit sköter sig i plugget här på hemmaplan också.

Yeah right..

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Mina planer just nu till hösten: flytta och skaffa en nyare bil. Vet inte om jag ska bo kvar i Mellerud eller om jag ska flytta till Åmål. Jag jobbar ju i Mellerud, så det vore ju enklast om jag bor kvar här. Men jag är så jävla trött på stället.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Har inga direkta planer, men får hoppas att man fått napp på ett arbete inom inköp/logistik eftersom jag avslutade min yrkesutbildning för några veckor sen

Permalänk
Medlem

Min/vår plan är att flytta in i villa i oktober Blir riktigt nice.. så less på lägenhet

Har en tant till granne som ligger ute och steker varje dag på uteplatsen bredvid..

På andra sidan har jag en ensam mamma med 3 ungar som brukar sparka i väggar typ 05:00 ibland.. ahh kommer bli så skönt att slippa

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Börja andra året på natur på gymnasiet. Inriktning matte/data så börjar med lite datakurser nu till hösten.
I början/mitten av oktober far jag till turkiet en vecka (har jag för mig) med morsan och farsan. Sedan när man kommer hem är Learning School i byn så då kommer man hänga en hel del med dom. Hoppas att se några från sommarens konferens. Sedan i december så vill jag åka ner till tjeckien på en kompis födelsedagsparty. Får se ifall jag får med mig en polare, annars tror jag inte föräldrarna låter mig åka ensam.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ska börja studera "IT, Projektledning och affärssystem" på distans (Karlstads universitet). Kommer gå ner till deltid, 40% på mitt jobb hos Manpower.
Ska bli skoj tror jag, hoppas att jag orkar både plugga och jobba samtidigt, får inte CSN än på ett tag på grund av tidigare slarv som ung.

Sen tänker jag försöka äta och träna upp mig runt 15kg också, har väldiga problem med att gå upp i vikt men kanske att 140% sysselsättning får mig att hetsäta som en idiot.

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Mina planer just nu till hösten: flytta och skaffa en nyare bil. Vet inte om jag ska bo kvar i Mellerud eller om jag ska flytta till Åmål. Jag jobbar ju i Mellerud, så det vore ju enklast om jag bor kvar här. Men jag är så jävla trött på stället.

Eran tidning suger Vad jobbar du med förresten?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Mina planer just nu till hösten: flytta och skaffa en nyare bil. Vet inte om jag ska bo kvar i Mellerud eller om jag ska flytta till Åmål. Jag jobbar ju i Mellerud, så det vore ju enklast om jag bor kvar här. Men jag är så jävla trött på stället.

Jo, det är ju så att det är hårda bud i Mellerud...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Flytta om jag får det där jobbet man suktar efter.
Börja om på nytt i samma veva. Skaffa sig en egen lgh och lite nytt umgänge. Kanske träffar någon söt tös förhoppningsvis.
Ställa av ena bilen och skruva på den under vintern.

Om det inte händer så vet de fan samma tomgång som man idlar på nu typ isf ^^

Thumbs up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, det är ju så att det är hårda bud i Mellerud...

Gillar du Melleruds kommun bilar?:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram